خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز خبر داد:

عملیاتی شدن طرح تجمیع قبوض در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۹۹

افزایش میزان رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات حضوری به بانک‌ها و کمک به تعدیل ترافیک درون شهری و در ‌‌نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی و امنیتی ناشی از مراجعه افراد سود جو به در منازل مردم از جمله اهداف اجرای این طرح است.

ایلنا: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز گفت: طرح تجمیع قبوض برای اولین بار در سطح استان البرز به صورت آزمایشی و با چاپ چهار قبض در یک برگ قبوض آب، برق، گاز و شهرداری‌ها مورد موافقت استانداری و دستگاه‌های ذیربط قرار گرفت و به زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، شاهپور رستم‌زاده با بیان این مطلب افزود: طرح تجمیع قبوض به منظور افزایش میزان رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات حضوری به بانک‌ها و کمک به تعدیل ترافیک درون شهری و در ‌‌‌نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی و امنیتی ناشی از مراجعه افراد سود جو به در منازل مردم ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

رستم‌زاده افزود: مطالعات میدانی توسط بخش خصوصی در بخش قبوض دستگاه‌های دولتی تهیه شده و در حال حاضر پیگیر اخذ تاییدیه‌های لازم از وزارت خانه‌های متبوع هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز تصریح کرد: از مزایای این طرح می‌توان به استفاده از ظرفیت‌های موجود از طریق افزایش نقاط دسترسی، ارتقای بهره‌وری ملی و کاهش هزینه‌های عمومی و خارج شدن قبوض کاغذی از چرخه اطلاع رسانی اشاره کرد.

وی افزود: کاهش تردد در سفرهای درون شهری که پیامد آن مصرف سوخت کمتر، کاهش آلودگی هوا و ترافیک، کمک به تامین سلامت عمومی شهروندان با کاهش تبعات زیست محیطی از دیگر مزیت‌های طرح تجمیع قبوض است.

وی اظهار داشت: برای طراحی این پروژه سامانه‌ای با ویژگی‌های فراوان پیش بینی شده است که از جمله توانائی‌های آن امکان پرداخت قبوض توسط سامانه، امکان مدیریت هزینه‌های انرژی توسط شهروندان، استخراج انواع گزارش مدیریتی از میزان مصرف انرژی شهروندان و دستگاه‌های اجرائی، وجود آرشیو الکترونیکی سوابق قبوض و… است.

رئیس کارگروه دفتر پیشخوان در خصوص سطح اجرای پروژه در استان البرز عنوان کرد: استانداری در نظر دارد ضمن توافق با مدیران دستگاه‌های مرتبط نسبت به راه اندازی آزمایشی این طرح اقدام کند.

همچنین رستم‌زاده افزود: با احتساب جمعیت استان البرز که تقریبا بیش از ۲میلیون و دویست هزار نفر است هزینه‌های چاپ و توزیع و هزینه‌های بانکی وصول قبوض در استان البرز با اجرای کامل این طرح کاهش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز