خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با ایلنا:

مصرف گاز به اوج رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۸۲

با این درجه از سرما ممکن است مصرف گاز در استان‌های مرکزی، شمالی، غربی و شرقی افزایش یابد که لزوم همکاری و صرفه جویی بیشتر مردم را می‌طلبد.

به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز در حال حاضرتمامی شبکه گازرسانی تحت کنترل است و صنایع کوچک و سیمان هم باید از سوخت دوم مثل گازوئیل استفاده کنند.

مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر با توجه به شدت گرفتن سرما در بسیاری از استان‌های کشور، مصرف گاز به اوج خود رسیده است.

وی افزود: شرکت ملی گاز با تمام توان، تلاش خود را جهت استفاده از ظرفیت تمامی پالایشگاه‌ها و ایستگاه‌ها بکار بسته و تاکنون در گازرسانی به مردم خللی بوجود نیامده است.
بوجارزاده همچنین به مردم توصیه کرد: با بکار بستن راهکارهایی از جمله پوشیدن لباس مناسب، کم کردن یک وسیله حرارتی، کم کردن یک درجه از گرمای وسایل گرم کننده و تنظیم موتورخانه‌ها با دمای بین ۵۰ تا ۶۰ درجه شرکت گاز را در تامین گاز مورد نیاز مردم در تمامی نقاط کشور یاری کنند تا با مشکل کمبود گاز مواجه نشویم.

وی با اشاره به محدود شدن صنایع کوچک و سیمان از مصرف گاز تصریح کرد: در حال حاضرتمامی شبکه گازرسانی تحت کنترل است و صنایع کوچک و سیمان هم باید از سوخت دوم مثل گازوئیل استفاده کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به تشدید سرمای ۷ تا ۱۰ درجه‌ای در کشور ادامه داد: با این درجه از سرما ممکن است مصرف گاز در استان‌های مرکزی، شمالی، غربی و شرقی افزایش یابد که لزوم همکاری و صرفه جویی بیشتر مردم را می‌طلبد.

وی گفت: روز گذشته میزان مصرف گاز در بخش خانگی تا ۴۳۲ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال گذشته در همین زمان ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش داشته که البته بخش زیادی از این افزایش مصرف مربوط به اضافه شدن ۱.۵ میلیون مشترک جدید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز