خبرگزاری کار ایران

باوجود شهادت ۱۵ ایرانی:

خللی در اجرای پروژه صادرات گاز به عراق ایجاد نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۴۸

گروهی مسلح روز گذشته(٢٢ آذر) ١٨ نفر از کارگران فعال در بخش عراقی پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به عراق واقع در شهر المقدادیه در شمال شرق این کشور را به شهادت رساندند که ١٥ نفر از قربانیان ایرانی بودند.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با اعلام این که حادثه تروریستی عراق، خللی در اجرای پروژه احداثخط لوله صادراتی گاز ایران به این کشور ایجاد نخواهد کرد، گفت: این موضوع از سوی مقام های مسئول در حال پیگیری است.

به گزارش ایلنا، علیرضا غریبی با اعلام این که شرکت ملی گاز ایران در بخش ساخت خط لوله در خاک ایران متعهد به انجام کار است، گفت: ساخت خط لوله در خاک عراق از سوی بخش خصوصی(پیمانکاران ایرانی) انجام می شود که شرکت ملی گاز در این بخش مسئولیتی ندارد.

وی در همین حال گفت: حادثه تروریستی یاد شده از سوی مقام های مسئول در حال پیگیری است تا با انجام مذاکراتی با مقام های عراقی از جمله وزیر برق این کشور، موضوع حل و فصل شود.

گفتنی است، گروهی مسلح روز گذشته(٢٢ آذر) ١٨ نفر از کارگران فعال در بخش عراقی پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به عراق واقع در شهر المقدادیه در شمال شرق این کشور را به شهادت رساندند که ١٥ نفر از قربانیان ایرانی بودند.

گروه تروریستی با استفاده از سه خودرو به کارگران فعال که در حال حفر شیاری برای لوله گذاری بودند، تیراندازی کردند. هیچ گروهی مسئولیت حمله به کارگران را به عهده نگرفته است، اما به طور معمول گروهک تروریستی القاعده در این منطقه از عراق فعالیت خرابکارانه انجام می دهند.

ایران برای صادرات گاز به عراق با هدف تامین سوخت نیروگاه های برق بغداد و استان دیاله، خرداد گذشته قرارداد امضا کرد. بر اساس این قرارداد، صادرات روزانه ٢٥ میلیون متر مکعب گاز برای تامین سوخت نیروگاه های المنصوره و بغداد نهایی شد که در مذاکرات بعدی با وزیر نفت ایران به درخواست طرف عراقی این میزان به ۴٠ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

عراق برای شتاب بخشیدن به ساخت این خط لوله در خاک خود، ‌ خواهان استفاده از پیمانکاران توانمند ایرانی شد. طول خط لوله صادرات گاز به عراق در خاک این کشور، ٢٧٠ کیلومتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز