خبرگزاری کار ایران

توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل صورت گرفت:

تحویل ۳۰۰۰۰ اصله نهال تاغ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۴

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از تحویل ۳۰۰۰۰ اصله نهال تاغ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل خبرداد.

ایلنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل ازتحویل ۳۰۰۰۰ اصله نهال تاغ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل خبرداد.

«ابوالفضل معینی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر گفت: این نهال‌ها با کوشش پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل در محل ایستگاه تولید نهال و بذر شهید مطهری به صورت ریشه‌ای تولید شده است.

وی گفت: ایستگاه بیابانزدایی شهید مطهری که در ۵ کیلومتری مرکز شهر آران و بیدگل و در ابتدای مسیر مرنجاب و دریاچه نمک قرار دارد، با مساحت ۴۳ هکتار وبا دارا بودن چاه کشاورزی پتانسیل بالایی در زمینه تولید نهال دارد.

معینی‌نژاد افزود: سالانه ۱ میلیون نهال از گونه‌های تاغ، اسکنبیل و… به دو روش ریشه‌ای و گلدانی در ایستگاه بیابانزدایی شهید مطهری این شهرستان تولید می‌شود که ماحصل فعالیت‌های بیابانزدایی این ایستگاه تولید ۱۲۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت تاغ است که ۴۰ درصد از تاغزارهای استان اصفهان را شامل می‌شود.

شایان ذکراست که شهرستان آران و بیدگل با دارا بودن ۱۱۲۰۰۰ هکتار وسعت ماسه‌های روان و ۳۸۴۰۰۰ هکتار وسعت اراضی بیابانی، منطقه‌ای مستعد پدیده فرسایش بادی و طوفان‌های ماسه‌ای است که به منظور جلوگیری از معضلات فوق یکی از اهداف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان تولید نهال به منظوراجرای پروژه‌های بیابانزدایی و تثبیت ماسه‌های روان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز