خبرگزاری کار ایران

فردی به اتهام توطئه برای بمب‌گذاری در فرودگاه کانزاس بازداشت شد

کد خبر : ۱۲۸۷۷۵

این فرد همچنین متهم شده که قصد وارد کردن خسارت به دارایی های عمومی از طریق یک انفجار و ارائه پشتیبانی مادی از یک سازمان تروریستی خارجی مشخص را داشته است.

مقام‌های ایالتی در کانزانس آمریکا اعلام کردند که مردی به اتهام برنامه‌ریزی برای انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در یک فرودگاه بازداشت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «تری لی لوئن» ۵۸ ساله به تلاش برای استفاده از یک سلاح کشتار جمعی متهم شده است.

به گفته پلیس به نظر نمی‌رسد که لوئن که یک تکنسین هوانوردی است، به گروه‌های مذهبی وابسته بوده باشد.

مقام های مسئول اعلام کردند که لوئن در ماموریتی مخفی توسط کارآگاهان مخفی پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) دستگیر شد و در این ماجرا مردم هرگز در معرض خطر نبودند.

«بری گریسوم» دادستان ایالت کانزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ خللی در امنیت فرودگاه «میدکانتینت» شهر «ویچیتا» ایجاد نشد و امنیت مسافران یا سایر مردم در معرض خطر قرار نگرفت.

لوئن جمعه در دادگاه فدرال به تلاش برای منفجر کردن یک خودرو بمب‌گذاری شده در فرودگاه میدکانتیننت شهر ویچیتای ایالت کانزاس متهم شد.

وی همچنین متهم شده که قصد وارد کردن خسارت به دارایی های عمومی از طریق یک انفجار و ارائه پشتیبانی مادی از یک سازمان تروریستی خارجی مشخص را داشته است.

در صورت محکومیت، حکم لوئن می تواند حبس ابد باشد.

به گفته مقام‌های مسئول، ماموران لوئن را پس از آن دستگیر کردند که قصد ورود به باند فرودگاه و رانندگی با یک خودرو که به باور وی مملو از مواد منفجره قوی بود را داشت.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که وی ماه‌ها در حال طراحی و توسعه برنامه‌ای بود تا بتواند با استفاده از کارت ورود خود این نقشه را عملی کند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که وی برنامه‌ریزی کرده بود تا ماشه مواد منفجره را خود بکشد و در انفجار کشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز