خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به ایلنا:

اغماضی در برخورد با مجرمین پرونده تامین اجتماعی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۶۹

زیبنده نظام اسلامی نیست که افراد زیادی در زندان باشند و برای کاهش این مساله اقداماتی از جمله اصلاح قوانین انجام داده‌ایم تا قضات مجازات‌هایی به غیر از حبس در نظر بگیرند و حکم حبس کاهش یابد.

معاون اول رییس قوه قضاییه تاکید کرد: اگر در پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی افرادی مجرم باشند؛ بدون هیچ اغماضی با آن‌ها برخورد می‌کنیم و اگر وجوهی به ناحق به افرادی داده شده است؛ از آن‌ها پس خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه همایش ملی جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایلنا، درباره اینکه دستگاه قضایی چه رویکردی را در برخورد با متخلفان پرونده سازمان تامین اجتماعی خواهد داشت‏، گفت: دستگاه قضایی گزارش تحقیق و تفحص مجلس را تحویل گرفته است و در حال رسیدگی به آن است. اگر در این پرونده افرادی مجرم باشند بدون هیچ اغماضی با آن‌ها برخورد می‌کنیم و اگر وجوهی به ناحق به افرادی داده شده است از آن‌ها پس خواهیم گرفت.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه چه سیاستی را برای کاهش آمارهای زندانیان در پیش گرفته است، اظهار داشت: حبس زدایی یکی از سیاست‌های مورد تاکید رئیس قوه قضاییه است و در دیداری که قضات و مسئولان قضایی با مقام معظم رهبری داشته‌اند ایشان نیز این سیاست را تائید کردند. زیبنده نظام اسلامی نیست که افراد زیادی در زندان باشند و برای کاهش این مساله اقداماتی از جمله اصلاح قوانین انجام داده‌ایم تا قضات مجازات‌هایی به غیر از حبس در نظر بگیرند و حکم حبس کاهش یابد.

رئیسی با اشاره به استفاده از ابزارهای الکترونیک برای کنترل محکومین، گفت: می‌خواهیم اگر افردی داخل زندان باشند که رفتار خوبی از خود نشان داده باشند، از طریق وسائل الکترونیکی که به آن‌ها وصل می‌شود آن‌ها دیگر در داخل زندان‌ها نباشند و از طریق این وسایل کنترل شوند.

وی در پاسخ به این سوال که این طرح از چه زمان آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: مقدمات این طرح فراهم شده است و ما در حال طراحی قوانین و راهکارهای آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز