خبرگزاری کار ایران

نماینده ایران در سازمان ملل:

تحریم‌های اخیر، اقدامی منفی در ادامه مذاکرات هسته‌ای‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۳۲

بهتر است در این شرایط حساس از هر اقدامی که فضای مثبت به وجود آمده را تخریب کند خودداری شود.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد درباره اعلام لیست جدید تحریمی ایران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، این موضوع را اقدامی منفی در ادامه مذاکرات توصیف نمود که بدگمانی‌ها درباره حسن نیت آمریکا را تشدید می‌کند.

به گزارش ایلنا‏، محمد خزاعی در این ارتباط گفت: با وجودی که مقامات آمریکا اقدامات اخیر را به تحریم‌های وضع شده قبل از مذاکرات ژنو مرتبط می دانند ولی به هرحال این اقدامات می‌تواند در شرایط کنونی تاثیرات جدی منفی بر روی روند مذاکرات بگذارد.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به انتقادات برخی از اعضای ۱ + ۵ از جمله روسیه از اقدام جدید دولت آمریکا افزود: تاثیرات منفی این اقدام در این شرایط به افزایش بدگمانی مردم ایران و جامعه بین‌الملل که منتظر رسیدن به یک توافق جامع برد برد در نتیجه مذاکرات هستند، منجر می‌شود و ضمن اینکه باعثمی‌شود که این مذاکرات حمایت بین المللی و مردم ایران را از دست بدهد. این اقدام مذاکره‌کنندگان را در شرایطی قرار می‌دهد که نتوانند با امید رسیدن به یک تفاهم منطقی پایدار و سازنده به مذاکرات ادامه دهند.

خزاعی گفت: بهتر است در این شرایط حساس از هر اقدامی که فضای مثبت به وجود آمده را تخریب کند خودداری شود. مذاکره‌کنندگان باید بدانند که مدیریت پس از مذاکرات و همچنین تداوم فضای مثبت حاکم بر مذاکرات در مرحله گذار بسیار مهمتر از مرحله ورود و آغاز مذاکرات است. به همین جهت طرفی برنده خواهد بود که بتواند این مرحله را خوب مدیریت کند. به اعتقاد ما این اقدام خزانه داری آمریکا در جهت خلاف این راه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز