خبرگزاری کار ایران

لاریجانی ضمن تجلیل از شخصیت عسگر اولادی: / ۱ /

سیاستمدار بادکنکی حضور خود را در نفی دیگران می‌بیند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۷۳

مرحوم عسگراولادی در تمامی شرایط دشوار انقلاب و در شرایطی که عده‌ای در شرایط سیاسی کشور غوغا ایجاد می‌کردند رفتاری متین و مشفقانه داشت و در همین چند سال اخیر هم ما شاهد سلوک و رفتار حکیمانه وی در فتنه اخیر بودیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستمدار بادکنکی حضور خود را در نفی دیگران و توفانی شدن شرایط می‌بیند، اما یک سیاستمدار ریشه دار فضا را آرام می‌کند و در نفی دیگران زندگی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در اجلاس دبیران استان و شهرستان‌های سراسر کشور حزب موتلفه اسلامی، طی سخنانی ضمن تجلیل از مرحوم عسگراولادی اظهار داشت: من همیشه حزب موتلفه را حزبی پایدار می‌دانستم و حرکت آن‌ها را حرکتی ریشه دار ارزیابی می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دستاوردهای مرحوم عسگراولادی در جامعه همچنان درخشندگی داشته است، گفت: مرحوم عسگراولادی همواره در تقویت نیروی انسانی و ساماندهی امور سیاسی نقشی اساسی داشته است.

وی در ادامه ضمن ابراز ارادت به روح مرحوم عسگراولادی، وی را یکی از سیاست مداران برجسته ایران دانست و گفت: بعید است که به این سادگی جای خالی ایشان پر شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: عسگراولادی بیش از نیم قرن در ساحت سیاسی کشور حضوری موثر داشته و لذا برهمه ما واجب است که نسبت به این مرد بزرگوار قدر‌شناس باشیم.

وی با اشاره به مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم عسگراولادی افزود: موضوعیت دارد که ما نسبت به رفتار سیاسی و سلوک ایشان شناسایی دقیق تری داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح این مطلب اظهار داشت: نکته مهمی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد این است که اوسیاستمداری ریشه دار بود و در عرصه سیاست رفتاری حکیمانه و سنجیده داشت و فرق یک سیاستمدار ریشه دار با سیاست مدار بادکنکی در همین نکته است.

وی افزود: سیاستمدار بادکنکی حضور خود را در نفی دیگران و توفانی شدن شرایط می‌بیند، اما یک سیاستمدار ریشه دار فضا را آرام می‌کند و در نفی دیگران زندگی نمی‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه البته باید ارزیابی کرد که چطور سیاستمدارانی ریشه دار گاهی تحت الشعاع سیاستمداران بادکنکی قرار می‌گیرند، گفت: اما مرحوم عسگراولادی در تمامی شرایط دشوار انقلاب و در شرایطی که عده‌ای در شرایط سیاسی کشور غوغا ایجاد می‌کردند رفتاری متین و مشفقانه داشت و در همین چند سال اخیر هم ما شاهد سلوک و رفتار حکیمانه وی در فتنه اخیر بودیم.

وی گفت: نکته دیگری که لازم است در مورد مرحوم عسگراولادی یادآور شوم این است که شرایط را تغییر می‌داد و تابع شرایط نبود و این درحالی است که خیلی از افراد با توجیه زندگی می‌کنند و آرمان‌هایشان را در خودشان توجیه می‌کنند.

لاریجانی در ادامه افزود: از آنجا که علم سیاست جزو علوم علمی است در پی تعیین واقعیت‌ها و تغییر دادن شرایط است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز