خبرگزاری کار ایران

موزه دوستی عامل پیوند دهنده موزه و مدرسه است

کد خبر : ۱۲۸۴۶

موزه‌ها و مدرسه‌ها پلی برای ایجاد حس مسئولیت و مشارکت در حفاظت از میراث ملی و انتقال به نسل‌های آینده هستند.

ایلنا: سیدقاسم ناظمی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در «هم اندیشی تعالی در طراز جهانی» که عصر روز گذشته در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد گفت: کشور ما پیشینه وتمدن تاریخی غنی و ارزشمندی دارد که این مهم باید به زبان جدید به نسل نو شناسانده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، چرا که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، ایجاد علاقه به تاریخ و تمدن کشور‌ها نقش مهمی در تعیین چشم انداز آینده فرهنگی و توسعه فرهنگ دارد و در این می‌ان، موزه‌ها به عنوان حافظه‌های تاریخی فرهنگی نمادی از ادوار مختلف را پیش روی قرار می‌دهند.
ناظمی در ادامه افزود: بر این اساس جایگاه موزه در توسعه، آموزش‌های فرهنگی، علمی و هنری بسیار پراهمیت است و موزه در ارتباط با علاقه مندان و مخاطبان به انتقال باورهای فرهنگی اعصار مختلف می‌پردازد.
وی در ادامه تشریح کرد: موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) یکی از موزه‌های هنری با رویکرد هنر دینی در شهر تهران است و سال هاست در جهت ایجاد ارتباط نزدیک بین شهروندان و هنرمندان فعالیت می‌کند.
وی بخشی از اهداف موزه امام علی (ع) در کنار تمرکز بر عرصه هنر دینی را پرورش حس مشارکت در حفظ میراث ملی، موزه دوستی و توسعه فرهنگ موزه‌ای دانست که قطعا می‌بایست از سنین کودکی با بازدید از موزه‌ها در اقشار جامعه نهادینه شود.
ناظمی افزود: ظرفیت‌هایی که در مراکز آموزشی فراهم است به آموزش‌های غیر مستقیم و اکتشافی مسایل مختلف فرهنگی منجر می‌شود و اهمیت این موضوع وقتی احساس خواهد شد که در سرفصل آموزشی هنر مدارس، فصلی «موزه و مدرسه» گنجانده شود. در حال حاضر این هدف توسط مدیریت هنرهای تجسمی و امور موزه‌های معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مرحلهٔ برنامه ریزی است که ترویج آن مستلزم مشارکت و همراهی مراکز آموزشی است.
این هم اندیشی عصر روز دوشنبه، ۲۴ مهرماه با سخنرانی رضا نیسانی و جمعی از مربیان و فرهنگیان مراکز آموزشی شهر تهران و هنرمندان در سرسرای نور موزه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز