خبرگزاری کار ایران

گردشگری و صنایع دستی مشمول تعرفه‌های صنعت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۳

اگر جایگاه بخش گردشگری را در اقتصاد کشور جستجو کنیم از حداقل‌های لازم نیز برخوردار نیست حال اینکه به عقیده صاحب نظران و کار‌شناسان اقتصادی، حوزه گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزاء اقتصاد کشور می‌تواند نقش بی‌بدیلی در ایجاد اشتغال، ارزآوری و رونق اقتصادی ایفا کند.

ایلنا: معاون سرمایه گذاری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تحولی نو و عظیم در صنعت گردشگری در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: به زودی اخبار بسیار خوبی از حوزه گردشگری به گوش خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، سعید شیرکوند با اعلام این خبر افزود: بعد از پایان جنگ تحمیلی در حالی که انتظار می‌رفت بخش‌های مهم اقتصادی کشور از جمله حوزه گردشگری دچار تحول شده و رونق گیرد متاسفانه این حوزه به صورت جدی مورد بازنگری قرار نگرفت و به عنوان یکی از اجزاء مهم اقتصاد کشور مورد غفلت واقع شد.

وی افزود: با تاملی در حوزه‌های مختلف گردشگری مشخص می‌شود که توسعه گردشگری یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد با این حال، این صنعت مهم در سال‌های اخیر مورد توجه واقع نشد.

شیرکوند گفت: از این رو اگر جایگاه بخش گردشگری را در اقتصاد کشور جستجو کنیم از حداقل‌های لازم نیز برخوردار نیست حال اینکه به عقیده صاحب نظران و کار‌شناسان اقتصادی، حوزه گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزاء اقتصاد کشور می‌تواند نقش بی‌بدیلی در ایجاد اشتغال، ارزآوری و رونق اقتصادی ایفا کند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تاکیدات دکتر روحانی به عنوان عالیترین مقام اجرایی کشور، موضوع گردشگری مورد توجه و اهمیت قرار گرفت و هیات وزیران در شهریورماه امسال در جلسه مورخه ۱۷/۶ / ۱۳۹۲ برای رفع موانع تولید وسرمایه گذاری، اشتغال و ایجاد تحرک اقتصادی و بهبود فضای کسب وکار و به استناد اصل یک صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوبه مهمی را تصویب کرد که این مصوبه در ۸ بند به تصویب رسید.

شیرکوند یادآور شد: در بند ۵ این مصوبه مهم آمده است: بخش‌های گردشگری و صنایع دستی با معرفی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از نظر بهره‌مندی از تسهیلات و امکانات مورد نیاز، مشمول تعرفه‌ها، دستور العمل‌ها، مقررات و مصوبات بخش صنعت هستند.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: این مصوبه مهم نشان دهنده اهمیت صنعت گردشگری و نقش آن در ایجاد اشتغال، درآمدزایی و رونق اقتصادی کشور است که تا پیش از این اگرچه به حوزه گردشگری لفظ صنعت اطلاق می‌شد اما در دستگاه‌های اجرایی کشور نگاه به این حوزه نگاه اقتصادی و صنعتی نبود.

شیرکوند اضافه کرد: با تصویب این مصوبه مهم از سوی هیات وزیران برنامه ریزی‌های مهمی در حوزه گردشگری از سوی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته وبه زودی شاهد یک تحول نو و عظیم در حوزه گردشگری خواهیم بود.

وی یادآور شد: معاونت سرمایه گذاری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به این مصوبه هیات وزیران کوشیده است تا بابهره گیری از حداکثر توان کار‌شناسی و تجربی افرادی که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذار، و نیز رونق و شکوفایی این حوزه را فراهم آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز