خبرگزاری کار ایران

نقوی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه مجارستان:

بستر گسترش مراودات ایران و مجارستان فراهم است

کد خبر : ۱۲۸۳۷۲

ایران امروز یک کشور هسته‌ای است و تمام فعالیت‌های آن هم چون گذشته در چارچوب مقررات و قواعد NPTاست و توافقات اخیر تنها این اقدامات را در عرصه بین‌المللی به متن رساند.

سابوتاکج معاون وزیر امور خارجه مجارستان با نقوی حسینی رئیس گروه دوستی ایران و مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا‏، سیدحسین نقوی حسینی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی مثبت روابط ایران و مجارستان نسبت به توسعه و گسترش این روابط در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ابراز امیدواری کرد و گفت: ایران و مجارستان از فرصت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های دوستانه در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برخوردارند که بهره‌گیری از آنها به نفع دو ملت و دو کشور است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان در ادامه گسترش مراودات و تعاملات میان دو کشور را بسترساز توسعه روابط و امری مهم در جهت شناخت بیشتر از ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور دانست و بر امکان افزایش آن در عرصه‌های گوناگون به ویژه در بُعد پارلمانی تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنان خود در رابطه با توافقات اخیر ایران و ۱ + ۵ گفت: ایران امروز یک کشور هسته‌ای است و تمام فعالیت‌های آن هم چون گذشته در چارچوب مقررات و قواعد NPTاست و توافقات اخیر تنها این اقدامات را در عرصه بین‌المللی به متن رساند.

سابوتاکج معاون سیاسی وزارت خارجه مجارستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توافقات اخیر کشورمان با گروه ۱ + ۵ بر ضرورت بهره‌گیری از فضای جدید به وجود آمده در صحنه بین‌الملل در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران تاکید کرد.

وی همچنین با توجه به جایگاه برجسته مجلس در دو کشور و نقش موثر پارلمان‌ها در تنظیم روابط فیمابین از امکان استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو کشور به ویژه در ابعاد پارلمانی استقبال کرد و گفت: ایران به‌عنوان یک کشور مهم در منطقه و مجارستان به‌عنوان کشوری مهم در اروپای مرکزی دارای سابقه طولانی با یکدیگر بوده و این سابقه مثبت در ارتقای روابط دو کشور تاثیر بسزایی دارد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز