خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس جمهور خبر داد:

حبس دو سوم زندانیان کشور به خاطر ۵۰ عنوان مجرمانه مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۲۱

مردان بیشتر مرتکب جرایم مربوط به مواد مخدر می‌شوند و زنان بیشتر نقش بزه دیده را دارند و خانواده‌ها نیز در این می‌ان، متحمل بیشترین آسیب می‌شوند.

ایلنا: ‌ معاون حقوقی رییس جمهور، گفت: در قوانین جزایی کشور، ۱۲۰۰ عنوان مجرمانه وجود دارد که ۵۰ عنوان آن مربوط به مواد مخدر است و متاسفانه دو سوم زندانیان کشور به خاطر همین ۵۰ عنوان، در زندان‌ها به سر می‌برند.

به گزارش ایلنا، " الهام امین‌زاده " در دومین جلسه کمیته زنان و خانواده‌های آسیب پذیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل این ستاد برگزار شد، گفت: در گذشته مواد مخدر به لحاظ پزشکی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار بود اما امروزه به قدری آثار قاچاق زیاد شده که دیگر به مصارف ضروری و پزشکی آن توجهی نمی‌شود.

وی اظهار داشت: مردان بیشتر مرتکب جرایم مربوط به مواد مخدر می‌شوند و زنان بیشتر نقش بزه دیده را دارند و خانواده‌ها نیز در این می‌ان، متحمل بیشترین آسیب می‌شوند.

معاون حقوقی رییس جمهور افزود: قاچاقچیان مواد مخدر، غالباً همسر و خانواده خود را از بزهکاری‌هایشان جدا می‌کنند و زمانی همسر متوجه می‌شود که فرد سرپرست از خانواده خارج شده و تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی بر دوش زن قرار می‌گیرد.

امین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اولین قانون در بحثمبارزه با مواد مخدر در خرداد ماه ۱۳۳۸ با عنوان قوانین محدودکننده و کنترلی مواد مخدر تصویب شد که بعد‌ها به‌عنوان قوانین مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر تغییر نام یافت.

وی با بیان اینکه در سال‌های ۷۶ و ۸۹ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر و الحاقیه‌های آن انجام شد، افزود: این قوانین کلی است و معاونت حقوقی ریاست جمهوری این آمادگی را دارد که اگر قانونی مزاحم است یا خلاء قانونی در بحثمبارزه با مواد مخدر وجود دارد، در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اهتمام ورزد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز