خبرگزاری کار ایران

پلیس اوکراین بار دیگر با معترضان درگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۱۴

هزاران نیروی پلیس اوکراین که به سپر و باتوم مجهز بودند، چادرهای معترضان که در میدان «استقلال» کی‌یف برپا شده بود را محاصره کرده و تلاش کردند این چادر‌ها را جمع‌آوری کنند.

پلیس ضدشورش اوکراین امروز – چهارشنبه – بار دیگر به اردوگاه‌های معترضان حمله کرده و اقدام به ضرب و شتم آن‌ها کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، هزاران نیروی پلیس اوکراین که به سپر و باتوم مجهز بودند، چادرهای معترضان که در میدان «استقلال» کی‌یف برپا شده بود را محاصره کرده و تلاش کردند این چادر‌ها را جمع‌آوری کنند.

وزارت کشور اوکراین بعد از این حمله اعلام کرد که اقدام نیروهای پلیس برای باز کردن مسیر‌ها در مرکز کی‌یف صورت گرفته و هدف آن پایان دادن به اعتراض‌ها نبوده است.

این حمله با مقاومت شدید معترضان رو‌به‌رو شد و در جریان آن حداقل ۱۰ نیروی پلیس به شدت زخمی شدند.

در همین حال، رسانه‌های محلی اعلام کردند که ده‌ها تن از معترضان نیز در جریان درگیری‌های جدید زخمی شدند که چند تن به بیمارستان منتقل شده و باقی آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند.

چندین معترض نیز به دلیل پاشیدن آب و گاز اشک‌آور به روی افسران پلیس بازداشت شدند.

اعتراض‌های هفته‌های اخیر در اوکراین پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهوری این کشور، «به دلیل فشارهای روسیه» از امضای پیمان همکاری اقتصادی با اتحادیه اروپا خودداری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز