خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت خبر داد:

احتمال تاخیر در نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۳۹

نماینده دائمی فرانسه در شورای امنیت و رئیس دوره‌ای این شورا گفت که به احتمال زیاد انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به خارج از این کشور با تاخیر چند هفته‌ای انجام شود.

شورای امنیت اعلام کرد که انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به خارج از این کشور و نابودی آن‌ها به احتمال زیاد به تاخیر می‌افتد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «جرار آرو» نماینده دائمی فرانسه در شورای امنیت و رئیس دوره‌ای این شورا گفت که به احتمال زیاد انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به خارج از این کشور با تاخیر چند هفته‌ای انجام شود.

آرو افزود که به علت مشکلات مربوط به تجهیزات و ابزارهای لازم برای انتقال مواد شیمیایی خطرناک به خارج از سوریه، زمان نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه چند هفته به تاخیر می‌افتد.

وی تاکید کرد که شورای امنیت در جریان این تاخیر قرار گرفته است.

آرو در ادامه گفت که درباره تاخیر در انتقال و نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه نیازی به قطعنامه جدید توسط شورای امنیت نیست زیرا این شورای اجرایی سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی است که زمان نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه را تعیین می‌کند.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت افزود که مشکلاتی که عملیات انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه با آن رو‌به‌رو است، با درگیری‌های مسلحانه در این کشور ارتباط دارد؛ درگیری‌هایی که مانع از انتقال این سلاح‌ها به بندر «لاذقیه» می‌شود. قرار است سلاح‌های شیمیایی سوریه پس از انتقال به لاذقیه با کشتی‌های دانمارکی و نروژی به محل نابودی آن‌ها حمل شود.

آرو همچنین گفت که مشکل دیگر نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه نیاز به یک بندر در دریای مدیترانه است که در آن عملیات حمل سلاح‌های شیمیایی به کشتی آمریکایی که قرار است نابودی سلاح‌ها در آن صورت گیرد، انجام شود.

بر اساس طرح سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی همه سلاح‌های شیمیایی باید تا پنجم فوریه آینده به خارج از سوریه منتقل شده و پیش از پایان ماه مارس نیز مواد بسیار خطرناک نابود می‌شود و باقی مواد شیمیایی نیز پیش از پایان ماه ژوئن نابود خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز