خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس به اظهارات رییس پلیس سابق راهور تهران: ‎‏‎‏

نقص قوانین مربوط به موتورسیکلت‌سواران متوجه نیروی انتظامی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۱۹

اگرچه اجرای طرح‌های فعلی از سوی نیروی انتظامی در مورد موتورسوران بهتر از اجرا نشدن آن است، اما زمانی می‌توان نتیجه مطلوب را به دست آورد که اجرای چنین طرح‌هایی مستمر باشد تا منجر به تغییر عادات افراد شود.

ایلنا: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در واکنش به اظهارات اخیر رییس پلیس سابق راهور تهران، قانون فعلی در حوزه موتورسیکلت‌سوران را نتیجه تصویب طرح‌های ارایه شده از سوی نیروی انتظامی به مجلس هشتم عنوان کرد.

" سیدامیرحسین قاضی‌زاده " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، تصریح کرد: اگر به عقیده رییس پلیس سابق راهور تهران در حال حاضر قانون قوی و محکمی برای موتورسیلکت‌سواران وجود ندارد و تا زمانی که قانون اصلاح نشود طرح‌های ضربتی و مقطعی نمی‌تواند بازدارندگی لازم را داشته باشد. باید گفت عمده موارد ذکر شده در این قانون بر اساس خواسته نیروی انتظامی است بنابراین اگر نقصی در آن وجود دارد این موضوع متوجه این نهاد است زیرا می‌توانستند طرح‌های قوی‌تری را ارایه کنند.

وی گفت: اگرچه اجرای طرح‌های فعلی از سوی نیروی انتظامی در مورد موتورسوران بهتر از اجرا نشدن آن است، اما زمانی می‌توان نتیجه مطلوب را به دست آورد که اجرای چنین طرح‌هایی مستمر باشد تا منجر به تغییر عادات افراد شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم تبدیل شدن قانون به رفتار را موضوعی زمانبر دانست و افزود: به عنوان مثال برای الزام موتورسواران به رعایت نکات ایمنی و استفاده صحیح از آن در معابر عمومی باید برنامه‌ای ۵ ساله اجرا شود تا مردم همچون بستن کمربند ایمنی به‌کارگیری اصولی از آن را جزو رفتارهای اجتماعی روزمره خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون موتورسیکلت تبدیل به وسیله‌ای برای امرار معاش یک خانواده تبدیل شده است تاکید کرد: استفاده از این وسیله نقلیه به هر شکلی مستلزم رعایت نکات ایمنی است بنابراین باید با اتخاذ برنامه‌ای هدفمند و اصولی درصدد به حداقل‌ رسانی مشکلات این حوزه برآمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز