خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد:

۴ میلیارد تومان اعتبار به بخش پژوهش اختصاص یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۰۵

کنگره بین‌المللی قرآن کریم انسان و جامعه یکی از مهمترین اقدامات ما بوده اما در حال حاضر آماری از طرح‌های پژوهشی در حوزه دینی و فرهنگی در دانشگاه نداریم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در خصوص میزان بودجه‌های اختصاص یافته به بحثپژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: بالغ بر ۲میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان از محل ۶درصد شهریه‌های دریافتی و ۵۰۰تا یک میلیارد هم از بودجه‌های داخلی دانشگاه به بخش پژوهش اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیزاده ساعتی پیش در نشست خبری هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سخنانی گفت: شعار هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد «تجاری‌سازس فناوری گامی به سوی حماسه اقتصادی» است.

وی با اعلام اینکه قسمتی از برنامه‌های پژوهشی دانشگاه از سال گذشته آغاز شده بیان کرد: شناسایی و تقدیر از پژوهشگران بر‌تر دانشگاه آزاد، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در تمام دانشگاه‌های آزاد، اختصاص روزهای هفته پژوهش به دانشگاه‌ها و انجام طرح درب باز دانشگاه برای دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید، برگزاری سخرانی‌های علمی، کارگاه‌های مختلف و برگزاری یک مسابقه از مهم‌ترین اقدامات هفته پژوهش در این دانشگاه است.

علیزاده افزود: ایجاد کلنیک صنعت و دانشگاه و ارتباط منطقی بین صنعت و دانشگاه یکی دیگر از طرح‌های مهمی است که در این دانشگاه عملیاتی شده است که در آن نیاز‌ها و مسائل صنایع شناسایی و تحلیل می‌شود، سپس به پروژه‌های قابل اجرا توسط اساتید و دانشجویان تقسیم می‌شوند.

وی راه‌اندازی مراکز رشد در واحد‌های مشهد را از دیگر دستاوردهایی برشمرد که به حمایت از طرح‌های پژوهشی می‌پردازد و تصریح کرد: در این طرح از افرادی که بتوانند طرح‌های پژوهشی خود را به مرحله تجاری‌سازی برسانند حمایت می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ادامه داد: پرداختن به مسائل و موضوعات خود دانشگاه یکی دیگر از کارهایی بوده که توسط دانشگاهیان صورت گرفته و نتیجه آن‌ها جهت پیشرفت دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در خصوص طرح‌های پژوهشی دینی بیان کرد: کنگره بین‌المللی قرآن کریم انسان و جامعه یکی از مهم‌ترین اقدامات ما بوده اما در حال حاضر آماری از طرح‌های پژوهشی در حوزه دینی و فرهنگی در دانشگاه نداریم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد خاطر نشان کرد: اما رویکرد حوزه پژوهشی نسبت به پژوهش‌های دینی و فرهنگی مثبت است.

وی تصریح کرد: البته آنچه در انجام پژوهش‌های دینی و فرهنگی باید مورد توجه باشد رعایت اصول علمی و آکادمیک در اجرای طرح‌ها است که در این قسمت کمی ضعف داشته‌ایم و برای جبران آن جلساتی را با معاونت فرهنگی داشته‌ایم.

در ادامه این نشست مدیرکل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز گفت: در طرح‌های پژوهشی درون سازمانی ۵۱۰طرح خاتمه یافته و ۵۴طرح هم در بخش برون سازمانی تصویب شده است.

ظریف افزود: تا کنون یک میلیارد در بخش مقالات برای ۱۲۰مقاله معتبر با مجوز وزارت علوم هزینه شده است.

وی ادامه داد: برگزاری ۲۵۰ کنفرانس داخلی، انتشار ۳۰کتاب، برپزاری سه کنگره بین‌المللی تنها بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در دانشگاه آزاد بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز