خبرگزاری کار ایران

ر ئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان زنجان خبر داد:

برگزاری آموزش ۳۶۶ نفر - روز کلاس ترویجی ویژه بهره برداران و عموم مردم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۷۰

برای آشنایی بهره برداران و عموم مردم اعم از شوراهای روستایی، دهیاری‌ها و همیاران طبیعت با مسائل مربوط به حفاظت و حمایت منابع طبیعی ۳۶۶ نفر – روز کلاس ترویجی برگزار شده است.

ایلنا: برای آشنایی بهره برداران و عموم مردم اعم از شوراهای روستایی، دهیاری‌ها و همیاران طبیعت با مسائل مربوط به حفاظت و حمایت منابع طبیعی ۳۶۶ نفر – روز کلاس ترویجی برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال در زمینه آشنایی بهره برداران با زراعت چوب و توسعه فضای سبز نیز ۲۶۶ نفر – روز کلاس ترویجی برگزار کرده‌ایم.
محمدرضا گلمحمدی، ر ئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان زنجان، از برگزاری بیش از ۲۵۷ نفر – روز کلاس ترویجی برای آشنایی بهره برداران با مراتع و روشهای حفاظت و احیا آن خبر داد و افزود: همچنین ۱۴۳ نفر - روز کلاس برای بهره برداران در رابطه با موضوع آبخیزداری و آبخوانداری کلاس برگزار کرده‌ایم.
به گفته وی، از آنجایی که فرهنگ استفاده از منابع طبیعی باید از دوران کودکی و نوجوانی در ذهن افراد جای بگیرد، یکی از مهم‌ترین فعالیتهای اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی برگزاری کلاس‌ها و کارگاههای ترویجی ویژه مدارس بوده که در ۶ ماهه سال جاری بیش از ۳۹۸ نفر از دانش آموزان مدارس استان تحت آموزش‌های ترویجی قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: بسیج همواره در مسائل مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری حضور فعالانه‌ای داشته‌اند که برای آشنایی بیشتر آن‌ها با منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۶۳ نفر – روز آموزش دیده‌اند.
رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان با اعلام اینکه، همه ساله با فرارسیدن زمان ییلاق، جشن ییلاق برگزار می‌شود که مرتعداران برای توسعه مراتع با منابع طبیعی همکاری می‌کنند، متذکر شد: این مراسم امسال در منطقه ماهنشان با حضور مقامات استانی و شهرستانی و مرتعداران برگزار شد.
این مقام مسئول درباره همیاران طبیعت اظهار کرد: آن‌ها عنوان نیروهای مردمی حامی منابع طبیعی، منابع طبیعی شهرستان‌ها را در اشاعه فرهنگ منابع طبیعی یاری می‌دهند.
به گفته گلمحمدی، این گروه به صورت داوطلبانه از میان افراد علاقمند به مسائل منابع طبیعی و آبخیزداری انتخاب می‌شوند که در ۶ ماهه اول سال جاری ۷۴ نفر در سطح استان عضوگیری شده است.
وی با اعلام اینکه برای شناسایی و تشویق بهره بردارانی که به صورت علمی و اصولی برای حفاظت و احیا منابع طبیعی اقدام کرده‌اند، بر اساس شاخصه‌های موجود ۱۲ نفر شناسایی شده‌اند که در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری تقدیر خواهد شد.
پخش و تولید ۱۲۰ دقیقه برنامه تلویزیونی، آموزش صد نفر - روز کلاس آشنایی بهره برداران با قوانین و مقررات مربوط به حفاظت از منابع طبیعی و نیز آموزش ۲۲ نفر - روز کلاس ترویجی برای زنان روستایی با منابع طبیعی جزو دیگر برنامه‌های واحد آموزش و ترویج منابع طبیعی استان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز