خبرگزاری کار ایران

مقام اول جشنواره عروسكی قزاقستان به گروه تئا‌تر فرهنگسرای بهمن رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۱

تئا‌تر عروسکی «یک سفر رویایی» از تولیدات خانه هنرهای نمایش فرهنگسرای بهمن به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل ورمزیار و حامد زارعان جایزه بهترین تئا‌تر می‌دانی را در دومین جشنواره بین المللی تئا‌تر عروسکی قزاقستان کسب کرد.

ایلنا: معاون آفرینش و اجرای منطقه ١۶ و فرهنگسرای بهمن با اشاره به حفظ و احیاء آیین‌ها و بازی‌های نمایشی که قابلیت اجرا در فضای باز و مکان‌های تجمع عموم را دارند، بیان کرد: هدف از شرکت گروه نمایشی این فرهنگسرا اشاعه زمینه‌های مناسب پژوهشی در بررسی ریشه‌های نمایش ایرانی و نمایش‌های سنتی سایر ملل، حفظ و ثبت میراث کهن نمایشی ایران زمین و بهره بردن از این دستاورد‌ها برای بنیان تئا‌تر ملی است که در کنار اجرای کشورهای دیگر نمایان می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، وی گفت: نمایش «یک سفر رویایی» معرف شیوه‌های نمایش سنتی عروسکی ایران همچون خیمه شب بازی، تکم، عروسک انگشتی، پرده خوانی، عروسک غول پیکر و.. در قالب نمایش شادی آور و داستانی مرتبط به دنیاست که با بازیگری ابوالفضل ورمزیار، محمدرضا معجون، بابک تن، مریم خاکسار تهرانی، حامد زارعان و کمیل شهسواری در شهر آلماتی قزاقستان بصورت می‌دانی به اجرا در آمد.
محمد مهدی رضازاده با اشاره به جایگاه هنرهای نمایشی در ایران افزود: هنر ناب ایران همیشه موجب اقتدار و عزت ایران در جشنواره‌های مختلف بین المللی بوده و این امر سبب شده است تا کشور عزیزمان ایران در کنار سایر کشور‌ها بدرخشد.
وی ضمن اشاره به جذابیت و مهیج بودن نمایش این گروه در جشنواره افزود: مسئولین برگزار کننده این جشنواره عنوان کردند که اگر گروه ایرانی نبود، این جشنواره طراوت و شادابی نداشت.
معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای بهمن گفت: در این جشنواره ٢٣ کشور دیگر از جمله فرانسه، آمریکا، آلمان، یونان، روسیه، پرتغال، ایتالیا، ترکیه، برزیل، هند، ژاپن و... حضور داشتند.
وی خاطر نشان کرد: تئا‌تر عروسکی کشورمان سال گذشته هم مقام نخست این جشنواره را تصاحب کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز