خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران:

10میلیون تن محصولات كشاورزی طی 6 ماه به ایران وارد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۵

واردات سه میلیون تن گندم طی 6 ماه اول سال/ راه اندازی واحدهای و صنایع خرد پاسخگو نیست/قیمت پیشنهادی قیمت تضمینی گندم 6 هزار و 500 ریال است/دیوار نامرئی سد راه سرمایه گذاری در لرستان شده است.

ایلنا - خرم آباد: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات 10 میلیون تن محصول كشاورزی به ایران طی ماه نگران كننده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین کریمی پور شامگاه دوشنبه در نشست مشتركی با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت:متاسفانه طی 6 ماه نخست سالجاری بیش از 10 میلیون تن محصولات کشاورزی به کشور داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه این میزان واردات محصولات کشاورزی به کشور خبر خوبی محسوب نمی شود، عنوان کرد: این روند واردات محصولات کشاورزی نگران کننده است.

واردات سه میلیون تن گندم طی 6 ماه اول سال

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران به روند واردات محصول گندم به کشور اشاره کرد و گفت: طی 6 ماه نخست سالجاری بیش از 3 میلیون تن محصول گندم به کشور ایران وارد شده است.

کریمی پور تصریح کرد: این در حالیست که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قرار بر این بوده میزان تولید گندم در کشور به 14 میلیون تن برسد و حتی کشور ایران در این زمینه صادارت نیز داشته یاشد.

از رئیس جمهور خواسته ایم قیمت تضمینی گندم بزودی اعلام شود

وی با بیان اینکه در این راستا در هفته گذشته نامه ای به رئیس جمهور برای اعلام قیمت تضمینی گندم در کشور ارسال کرده ایم، افزود: در این نامه از رئیس جمهور و دولت خواسته ایم که قیمت تضمینی گندم در سالجاری به موقع اعلام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه در زمینه اعلام قیمت تضمینی گندم نباید مانند سال گذشته دیر هنگام اقدام شود، بیان داشت: متاسفانه اعلام دیرهنگام قیمت تضمینی گندم در سال گذشته موجب ایجاد تنش های فراوانی در کشور در این زمینه شد.

قیمت پیشنهادی قیمت تضمینی گندم 6 هزار و 500 ریال است

کریمی پور با اشاره به محاسبات صورت گرفته توسط اتاق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در زمینه قیمت تضمینی گندم در سالجاری یادآور شد: در نامه ای که برای رئیس جمهور ارسال شده قیمت تضمینی گندم در سالجاری را 6 هزار و 500 ریال را پیشنهاد کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه قیمت تضمینی گندم باید ظرف روزهای آینده اعلام شود ادامه داد: در حال حاضر کار کاشت گندم در مناطق سردسیر کشور شروع شده که اعلام نرخ مناسب خرید پیام خوبی برای حمایت دولت از گندم کاران کشور خواهد بود.

سد نامرئی مانع حضور بخش خصوصی در لرستان است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران از عدم حمایت از بخش خصوصی در این استان انتقاد کرد و گفت: این امر به یک مانع برای حضور سرمایه گذاران در عرصه های مختلف لرستان تبدیل شده است.

کریمی پور با اشاره به اینكه استان لرستان دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فراوانی در حوزه کشاورزی است، خاطرنشان كرد: با این حال استان در زمینه توسعه کشاورزی و جذب سرمایه گذار مشكل دارد و در لرستان یک "دیوار سیاه و نامرئی" سد راه سرمایه گذار شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران این دیوار سیاه و نامرئی را شهرت لرستان در زمینه عدم تعامل و همکاری با سرمایه گذارعنوان کرد و گفت: متاسفانه در این زمینه مشکلات فراوانی وجود دارد.

کریمی پور با اشاره به برخی تصورات در رابطه با مدیران استان لرستان افزود: در این زمینه تصوراتی وجود دارد که مدیران لرستانی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این امر به هیچ عنوان برای استان لرستان که دارای ظرفیتهای بی نظیری در زمینه های مختلف آب، خاک، تنوع گیاهی و... است مطلوب نیست، افزود: این تصورات به یک مانع برای حضور سرمایه گذاران در عرصه های مختلف لرستان تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر همکاری و حمایت مدیران استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی بیان داشت: به طور حتم عقب ماندگیهای موجود در این زمینه ظرف یک سال به وجود نیامده و ظرف یک سال نیز از بین نمی رود.

نمایندگان لرستان در مجلس از ظرفیتهای كمیسیونهای خود استفاده كنند

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران خارجی برای حضور در استان لرستان افزود: در این راستا باید از ظرفیت نمایندگان لرستان که در کمیسیونهای مختلف حضور دارند نیز استفاده شود.

کریمی پور با تاکید بر اینکه استان لرستان مستعد پیشرفت در حوزه کشاورزی است، یادآور شد: در حال حاضر لرستان یک نماینده تخصصی در حوزه آب در کمیسیون کشاورزی دارد که می تواند از این ظرفیت مطلوب به خوبی استفاده کند.

وی با تاکید بر فراهم آوردن زمینه لازم برای حضور گروههای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی لرستان بیان داشت: در این راستا باید با برگزاری جلسات مختلف با حضور نمایندگان مردم در مجلس، استاندار، مدیران حوزه آب و... برای توسعه و پیشرفت استان لرستان در زمینه کشاورزی اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران همچنین با تاکید بر راه اندازی صنایع تبدیلی بزرگ در بخش کشاورزی بیان داشت: در این زمینه نباید در دام "خرده کاری" و راه اندازی واحدهای کوچک افتاد.

راه اندازی واحدهای و صنایع خرد پاسخگو نیست

کریمی پور با تاکید بر در پیش گرفتن سیاست "اقتصاد لازم" در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی عنوان کرد: به طور حتم راه اندازی واحدها و صنایع تبدیلی خرد و کوچک در دنیای امروز به هیچ عنوان جوابگو نخواهد بود.

وی همچنین بر ضرورت اعزام هیئتهای سرمایه گذار لرستان به کشورهای اروپایی و آشنایی آنها با سیستم های مدرن این کشورها تاکید کرد و افزود: باید این سرمایه گذارها در استان شناسایی و به صورت هدفمند برای توسعه بخش کشاورزی لرستان به منظور آشنایی با روند کشاورزی مدرن به این کشورها اعزام کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران همچنین با تاکید بر استفاده از تجربیات سایراستانهای کشور در زمینه توسعه بخش کشاورزی ادامه داد: در این راستا هیئتهایی از سرمایه گذاران استان برای آشنایی با اقدامات صورت گرفته در استانهای مختلف باید اعزام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز