خبرگزاری کار ایران

در اردكان؛

بیست و چهارمین سالروز درگذشت آیت الله سیدروح‌الله خاتمی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۳

بیست و چهارمین سالروز درگذشت آیت الله سید روح الله خاتمی، پنجشنبه چهارم آبانماه در اردکان برگزار می‌شود.

ایلنا - اردكان: بیست و چهارمین سالروز درگذشت آیت الله سید روح الله خاتمی، پنجشنبه چهارم آبانماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد كوشكنو اردکان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  به مناسبت بیست و چهارمین سالروز درگذشت نماینده امام (ره) در استان و امام جمعه یزد، عصر پنجشنبه چهارم آبانماه، مردم استان یزد با حضور بر مزار امام جمعه فقید این استان در بهشت شهدای اردکان و سپس شرکت در مجلس یادبود آیت الله خاتمی به مقام شامخ امام جمعه فقید خود ادای احترام می‌کنند.

همچنین همزمان با بیست و چهارمین سالروز درگذشت آیت الله روح‌الله خاتمی، موسسه خانه فرهنگ خاتمی نسبت به تجدید چاپ و انتشار کتاب آینه مکارم (مجموعه درس‌های اخلاق آیت الله خاتمی، شرح دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع) اقدام می‌‌كند.

نمایشگاهی نیز از عکس‌ها، اسناد تاریخی، نرم افزار و کتب مرتبط با این روحانی روشن ضمیر در حاشیه مراسم یادبود آیت الله خاتمی در اردکان برپا خواهد شد.

آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی شامگاه دوشنبه دهم رمضان سال ۱۲۸۵ هجری شمسی در اردکان دیده به جهان گشود. این فقید عالیقدر در مدت حیات پربارش به ترویج اخلاق، قسط و عدل و آزادی پرداخت و شاگردان و مستمعان وی همه فضایل نیکوی انسان را نه تنها از زبان وی که از منش و رفتار آن بزرگوار درک کردند.

وی از 13 سالگی نیز به عنوان طلبه، مجدانه به آموختن علوم دینی در زادگاه خود تحت نظر پدر پرداخت. مرحوم خاتمی تحصیلات تکمیلی خود را در حوزهٔ علمیه‌ اصفهان به سرانجام رسانید و از آیت الله فشارکی اجازه‌ اجتهاد گرفت.

مرحومان» حاج میرزا علی آقای شیرازی»،» شیخ محمد خوانساری»، سید محمد نجف‌آبادی» و» حاج رحیم ارباب» از جمله استادان او بودند.

وی در اردکان، در فضایی مملو از اختناق ضد دینی دولت رضاخان به فعالیت‌های مذهبی و روشنگرانه پرداخت و در کنار آن، هیچگاه از مبارزه با تحجر و مقدس مآبی غافل نشد.

هنگامی که نخستین جرقه‌های انقلاب اسلامی با سخنان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۱ شمسی شعله‌ور شد، به سرعت به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفت و فعالیت سیاسی خود را شدت بخشید و یکی از ارکان انقلاب اسلامی را در یزد و اردکان پی افکند.

پس از پیروزی انقلاب، وی با حکم حضرت امام (ره) به عنوان امام جمعهٔ اردکان و پس از شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی به سمت امام جمعه‌ یزد و نماینده‌ امام (ره) در آن دیار منصوب شد.

آیت‌الله سیدروح الله خاتمی سرانجام در پنجم آبان ماه ۱۳۶۷ در سن ۸۴ سالگی پس از عمری مجاهدت و مبارزه در را ه اعتلای دین دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست.

از مرحوم آیت الله خاتمی دو اثر، یکی» روزه‌ راستین» شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دیگری» آینه‌ مکارم» شرح دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه‌السلام، به چاپ رسیده است. همچنین چند کتاب درباره‌ احوال و آثار وی از جمله» یادنامه‌ خاتمی» به قلم محمدتقی فاضل میبدی و «تندیس دینداری و فرزانگی» منتشر شده است. آخرین این آثار کتابی با عنوان» زاهد روشنفکر» است که دربرگیرنده مجموعه گفتار‌ها و نوشتارهای بیستمین سالیاد آیت الله خاتمی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز