خبرگزاری کار ایران

تنش مرزی میان عربستان و یمن

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۲۳

منابع قبیله‌ای یمنی اعلام کردند که نیروهای عربستانی تلاش کردند که در مرزهای مشترک این کشور با یمن در استان «الجوف» مراکز نظامی ایجاد کنند که با مقابله قبایل یمنی رو‌به‌رو شدند.

تلاش نیروهای ارتش عربستان برای نفوذ به خاک یمن با مقابله قبایل یمنی رو‌به‌رو شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، منابع قبیله‌ای یمنی اعلام کردند که نیروهای عربستانی تلاش کردند که در مرزهای مشترک این کشور با یمن در استان «الجوف» مراکز نظامی ایجاد کنند که با مقابله قبایل یمنی رو‌به‌رو شدند.

این منابع افزودند که افراد مسلح قبایل از نفوذ نیروهای ارتش عربستان جلوگیری کرده و دو طرف اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

منابع قبیله‌ای یمنی تصریح کردند که نیروهای ارتش عربستان پس از آن در مرزهای مشترک با یمن مستقر شدند که تجهیزات لازم برای ساخت دیوار حایل میان دو کشور به مرز‌ها رسید.

در همین حال، «شیخ حسن ابوهدره» رئیس کمیته مقدماتی جنبش صحرا گفت که اوضاع در مرزهای مشترک یمن و عربستان متشنج است زیرا عربستانی‌ها تلاش می‌کنند در منطقه‌ای نفت‌خیز در خاک یمن نفوذ کنند.

ابو هدره افزود که عربستانی‌ها به دنبال آن هستند که دیوار حایل را در همین منطقه نفت‌خیز ایجاد کنند اما قبایل هرگز اجازه انجام چنین کاری را به آن‌ها نمی‌دهند.

وی تاکید کرد که عربستان از ناامنی در یمن سوء استفاده کرده و تلاش می‌کند دیوار حایل ایجاد کند.

ابوهدره فاش کرد که شرکت نفتی عربستانی - آمریکایی «آرامکو» در نزدیکی مرز‌ها مستقر شده و در انتظار ایجاد دیوار حایل است تا بتواند حفاری برای دستیابی به نفت را آغاز کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز