خبرگزاری کار ایران

همزمان با ۱۶ آذر؛

یادواره شهدای دانشجوی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۲

همزمان با ۱۶ آذر، روز دانشجو، «همایش فارغ التحصیلان عشق» یادواره شهدای دانشجوی شهرستان آران و بیدگل در فضایی بسیار معنوی در کانون شهید عربیان شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

ایلنا: همزمان با ۱۶ آذر، روز دانشجو، «همایش فارغ التحصیلان عشق» یادواره شهدای دانشجوی شهرستان آران و بیدگل در فضایی بسیار معنوی در کانون شهید عربیان شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، این همایش، که با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، دانشجویان، ایثارگران و جمعی از مسئولین شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، یاد و خاطره ۲۷ شهید دانشجوی شهرستان آران و بیدگل گرامی داشته شد.

حجت الاسلاممحمد مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه قم دراین مراسم گفت: شهدای دانشجو در دوران زندگی خود از راه دانش اندوزی به علم رسیدند و با پیمودن مسیر شهادت در راه عمل به بهترین سرمنزل مقصود رسیدند.

وی افزود: ریشه سعادت شهدا ایمان به آخرت بود و آنان بی‌توجه به خواسته‌های دنیوی و مادی، با خدا معامله کردند و بهترین کام‌ها را از دنیا برای آخرت خود اندوختند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی بهترین راه رهایی از مشکلات اخلاقی و اقتصادی و همچنین تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر، فراهم کردن شرایط انجام عمل صالح، تحصیل مال حلال و دوری از حرام است.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: بیش از ۸۰ درصد شهدای هشت سال جنگ تحمیلی کمتر از ۳۰ سال سن داشتند و در زمان اوج جوانی و شادابی خود به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: شهدا با ایمان راسخ به آخرت، جان و عمر خود را فدا کردند تا آخرت را خریداری کنند که این بهترین تجارت است.

مدیحه سرایی و تجلیل از خانواده‌های شهدای دانشجو از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همایش فارغ التحصیلان عشق توسط مدیریت فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل با همکاری بسیج دانشجویی شهرستان برگزار شد.

شهرستان آران و بیدگل در دوران دفاع مقدس ۸۴۰ شهید تقدیم به انقلاب اسلامی نموده است که ۲۷ تن از این شهدا، دانشجو هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز