خبرگزاری کار ایران

نامه فعالان کارگری معادن بافق خطاب به تابش:

کارگران چادرملو در دفاع از انسانیت‌شان اعتراض کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۶۵

چکیده: «کارگران زمانی مجبور شدند دست از کار بکشند که بایستی به مسئولین می فهماندند که کارگران هم انسانند و طالب انسانیت و مستحق احترام و عدالت.[آنان] با اخراج دبیرشان به این نتیجه رسیده اند که تحقیر شده اند و در واقع به آنها توهین شده است.»

جمعی از فعالان کارگری معادن شهرستان بافق در نامه‌ای به نماینده اردکان در مجلس، اعتراض صنفی همکاران‌شان در معدن چادرملو را ناشی از تحقیر و توهینی دانستند که کارفرما با اخراج نماینده صنفی‌ کارگران به آنان روا داشته است.

به گزارش ایلنا، فعالان کارگری معادن شهرستان بافق در نامه‌ خود به «محمدرضا تابش» آورده‌اند: آنچه باعثشد برای جنابعالی نامه بنویسیم این است که متوجه شدیم کارگران شریف اما مظلوم چادرملو پس از ماهها پیگیری خواسته های کارگری خود نه تنها به جوابی نرسیده اند بلکه در کمال تعجب دبیر محترم انجمن صنفی خود را که پیگیر این گونه مسائل کارگری بود نیز اخراج شده می بینند و ناگزیر شده اند به نشانه اعتراض تا بازگشت دبیر خود دست از کار بکشند.

این کارگران معادن بافق، اعتراض همکاران‌شان در معدن چادرملو را در دفاع از حق انسانی‌شان دانسته‌اند و در تشریح این ادعا آورده‌اند: کارگران زمانی مجبور شدند دست از کار بکشند که بایستی به مسئولین می فهماندند که کارگران هم انسانند و طالب انسانیت و مستحق احترام و عدالت.[آنان] با اخراج دبیرشان به این نتیجه رسیده اند که تحقیر شده اند و در واقع به آنها توهین شده است. آیا درست است کارگرانی که در ان شرایط سخت، وسط بیابان مجبورند روزها و شبهای زیادی به دور از کانون گرم خانواده کارکنند تا چرخهای مملکت جمهوری اسلامی را بچرخانند، از کمترین حقوق کارگری خود بهرمند نباشند و مجبور شوند برای نداشتن امنیت شغلی(هراس از اخراج بی دلیل)، قراردادهای موقت، دستمزدهای بشدت زیر خط فقر و تورم و گرانی اعتراض نمایند؟

فعالان کارگری شهرستان بافق در استان یزد در ادامه نامه، هشدار داده‌اند: آنچه که ما را نگران کرده این است که متاسفانه سال ۹۰ در بافق اعتراضات صنفی کارگری بعلت تصمیمات نابخرادانه و نظامی گرایانه مسئولین وقت استان دستخوش اتفاقات دلخراشی گردید که نه تنها مردم بلکه متاسفانه نظام هم ضربه دید. اتفاقاتی افتاد که نباید می افتاد و باعثخوشحالی دشمنان ایران عزیز شد. بنابراین ما ضمن حمایت از خواسته های صنفی کارگران چادرملو از شما که انسانی فهیم و دلسوز جامعه کارگری و همچنین عضو هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس نیز هستید عاجزانه درخواست داریم، به این موضوع ورود کرده و ضمن برخورد با مدیران خاطی که باعثاین مسائل شده اند، نگذارید حقوق بحقه این کارگران تضیع شده و یا اینکه خدائی نکرده موضوع صنفی کارگران با بی تدبیری دستخوش مسائلی دیگر شود و این شائبه هم از بین برود که نماینده مجلس هم از چنین مدیران خودکامه ای دفاع می کند.

کارگران ابراز امیدواری کرده‌اند که با بهتر شدن شرایط و روابط کار و رفع مشکلات کارگران روز به روز شاهد شکوفایی اقتصادی کشور باشیم که به یقین، مستحکم تر شدن موضع جمهوری اسلامی ایران در سطح ملی و بین المللی را به دنبال خواهد داشت.

فعالان کارگری معادن بافق در پایان نامه خود سخنی از امام اول شیعیان را نقل کرده‌اند: «عدالت باعثثبات و پایداری ملک و ملت و زینت و زیبایی حاکمان و حکومت ها است و در پرتو عدالت است که برکات خدا و نعمت هایش به طور مضاعف گسترش می یابد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز