خبرگزاری کار ایران

مایکل مان:

لغو تحریم‌های ایران در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۴۳

لغو فوری تحریم‌ها علیه ایران امکان‌پذیر نیست زیرا اروپا در عرصه‌های زیادی ایران را تحریم کرده است و اگر چه تدابیر عملی در حال انجام است، اما برخی تدابیر را نمی‌توان در یک روز و یک شب انجام داد.

«مایکل مان» سخنگوی «کا‌ترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که لغو تحریم‌های این اتحادیه علیه ایران در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، مان در گفت‌و‌گو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط تاکید کرد که اتحادیه اروپا در عمل بررسی و زمینه‌سازی برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش تحریم‌ها علیه ایران در چارچوب اجرای توافق‌نامه تهران و گروه ۵ + ۱ را آغاز کرده است.

سخنگوی اشتون افزود که لغو فوری تحریم‌ها علیه ایران امکان‌پذیر نیست زیرا اروپا در عرصه‌های زیادی ایران را تحریم کرده است و اگر چه تدابیر عملی در حال انجام است، اما برخی تدابیر را نمی‌توان در یک روز و یک شب انجام داد.

مان تصریح کرد که اشتون شانزدهم ماه جاری میلادی گزارشی درباره اقدام‌های آینده اروپا برای لغو تحریم‌های ایران و نتایج مذاکرات ژنو به وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل ارائه می‌کند.

وی تاکید کرد که بعید است تصمیم نهایی درباره لغو تحریم‌ها علیه ایران در این نشست اتخاذ شود ولی این موضوع از جوانب مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اقدا‌م‌های لازم در آینده صورت گیرد.

سخنگوی اشتون در ادامه گفت که تصمیم نهایی درباره لغو تحریم‌ها علیه ایران پس از پایان بررسی و زمینه‌سازی‌های لازم صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز