خبرگزاری کار ایران

سعید مرتضوی:

تامین اجتماعی پیش از انقلاب هم از دولت طلب‌كار بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۳

پس از بررسی‌های طولانی در کارگروه تشکیل شده با نظر رئیس جمهور، سرانجام هفته گذشته جمع بندی نهایی در زمینه مطالبات تامین اجتماعی از دولت صورت گرفت و میزان سهام مربوطه نیز تعیین شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نتایج حسابرسی به عمل آمده درخصوص مطالبات تامین اجتماعی نشان می‌دهد، دولت از قبل از پیروزی انقلاب به این سازمان بدهکار بوده است.

به گزارش ایلنا، سعید مرتضوی در آئین تجلیل از بازنشستگان صنعت فولاد کشور در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ضمن اعلام این موضوع اظهار داشت: براساس قانون بودجه سال۱۳۹۱ پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از سوی دولت مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: پس از بررسیهای طولانی در کارگروه تشکیل شده با نظر رئیس جمهور، سرانجام هفته گذشته جمع بندی نهایی در زمینه مطالبات تامین اجتماعی از دولت صورت گرفت و میزان سهام مربوطه نیز تعیین شد.
مرتضوی افزود: واگذاری سهام ۳۶ شرکت به تامین اجتماعی نهایی شد که از این میان ۱۳ شرکت مربوط به ایمیدرو است.
وی گفت: آنچه که صراحت دارد مساله ادغام صندوق بازنشستگی فولاد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این امر برپایه تکلیف قانونی اجرا می‌شود، اما پس از ادغام، هیات امنای تامین اجتماعی به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص تکلیف این صندوق تصمیم گیری خواهد کرد.
مرتضوی از گزینه ادغام و الحاق صندوق بازنشستگی فولاد به سازمان تامین اجتماعی و نیز فعالیت آن به شکل مستقل با هیات مدیره منتخب با حفظ هویت پیشین به عنوان شرایط پیش رو یاد و اظهار امیدواری کرد هیات امنای تامین اجتماعی با مصوبه‌ای شرایط فعالیت صندوق بازنشستگی فولاد را مشخص کند.

پیش از مرتضوی، فریدون احمدی رئیس هیات عامل ایمیدرو از پرداخت حدود هشت هزار میلیارد تومان به عنوان بخشی از مطالبات صندوق بازنشستگی فولاد خبر داد که ترکیبی از سهام شرکتهای سایپا، ذوب آهن، دخانیات، مس، آلومینیوم و برخی دیگر از سهام شرکتهای وابسته به این سازمان خبر داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز