خبرگزاری کار ایران

امیدوارم زنگ تفریح گروه‌مان نباشیم؛

واعظ آشتیانی: زحمت نمی‌کشیم، توقع داریم غیرت و دعای خیر مردم کاری کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۲۹

اگر ببازیم اما بازی خوبی به نمایش بگذاریم مردم راضی هستند / اراده مسئولین فدراسیون فوتبال ما فقط صعود به جام جهانی بوده / باید افق دیدمان را تغییر بدهیم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: تمام تیم‌هایی که به جام‌جهانی صعود کرده‌اند، از تیم‌های قدرتمند قاره‌های خود هستند.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: به نظر من تمام تیم هایی که به جام جهانی صعود کرده‌اند، قوی هستند چون تیم‌های قدرتمند قاره‌های خود هستند و فقط تفاوت‌هایی در سبک بازی‌های آنها وجود دارد. بحثتاکتیک تیم‌ها هم هست که مربیان براساس بازی‌هایی که دارند، تاکتیک تیم‌های خود را انتخاب می‌کنند اما آنچه که مهم است، مسئولیت پذیری و تابع سیستم بودن بازیکنان است. در فوتبال امروز دنیا کسی برای خودش بازی نمی‌کند و همه تابع سیستم هستند و ما از این لحاظ دچار ضعف هستیم.

وی در مورد گروه ایران در جام‌جهانی گفت: واقعیت این است که گروه سختی داریم، به این جهت که ما به لحاظ فنی و سیستمی کاملا با این تیم‌ها متفاوت هستیم و به لحاظ بدنی هم نسبت به آرژانتین و نیجریه شرایط متفاوتی داریم، البته فکر نکنیم بوسنی ضعیف است، بلکه این تیم خیلی سریع سهمیه حضور در جام‌جهانی را گرفت و تیم قدرتمندی است و بازیکنانش در سطح اول فوتبال اروپا بازی می‌کنند. امیدوارم زنگ تفریح گروه‌مان نباشیم و بتوانیم از شرایط و موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم، به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر تاکتیک‌پذیری ما به خوبی انجام بگیرد، می‌توانیم یک بازی خوب را به نمایش بگذاریم. بازی خوب انجام دادن از نتیجه ضعیف‌گرفتن بهتر است و مردم قانع می‌شوند. اگر ببازیم اما بازی خوبی به نمایش بگذاریم مردم راضی هستند تا اینکه مساوی کنیم اما بازی خوبی انجام ندهیم چون مطمئنا با این شرایط تماشاگران و طرفداران ایران قانع نخواهند شد، اما اگر خوب بازی کنیم و نتیجه را واگذار کنیم، مردم قانع می‌شوند.

مدیرعامل سابق استقلال در پاسخ به این سوال که چقدر شانس صعود از گروه‌مان در جام‌جهانی را داریم، گفت: قبلا گفته‌ام از سال ۱۹۷۸ تا به امروز شاهدیم که اراده مسئولین فدراسیون فوتبال ما فقط صعود به جام جهانی بوده و آرزوی آنها فقط صعود به این مسابقات است تا زمانی که این نگاه وجود دارد، مطمئنا پیشرفتی در فوتبال نخواهیم داشت. باید افق دیدمان را تغییر بدهیم، درحالی‌که ما همچنان خوشحالیم به جام‌جهانی صعود می‌کنیم. ما باید فوتبال‌مان را به فوتبال دنیا نزدیک کنیم و بعد دنبال صعود از گروه‌مان در جام جهانی باشیم.

وی همچنین متذکر شد: امروز نگران این هستیم که حریف دستگرمی تیم‌ها در جام‌جهانی نباشیم و با تعداد گل بالا نبازیم. امروز از الفاظی همچون دعای خیر مردم و غیرت بچه‌ها استفاده می‌کنیم، در حالی‌که استفاده از این الفاظ در فوتبالی که با علم جلو می‌رود، غیرمنطقی است. البته ما بلد نیستیم از دعا کجا استفاده کنیم. دعا زمانی کاربرد دارد که زحمت خود را کشیده باشیم و برنامه‌ریزی اصولی کنیم و بعد به خدا توکل کنیم و دعای خیر مردم بدرقه راه‌ ما باشد.

واعظ آشتیانی در پایان گفت: متأسفانه در مسابقات باشگاهی هم می‌بینیم که عده‌ای از مربیان از واژه‌های غیرت و تعصب استفاده می‌کنند در صورتی که غیرت زمانی کار آمدی لازم را دارد که بازیکنان از تاکتیک‌هایی که مربیان تعریف می‌کنند، استفاده کنند و آنگاه نشانه تعصب در مسئولیت‌شان است و وقتی ما کاری نکرده‌ایم نمی‌توانیم ادعای دعای خیر داشته باشیم. بهتر است خود را آماده نگه داریم و بتوانیم از این فرصت بزرگی که در جام‌جهانی به دست آمده، استفاده کنیم و بازی خوب و شجاعانه‌ای همراه با تاکتیک‌های مدرن و موفق پیاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز