خبرگزاری کار ایران

وزیر حج عربستان مطرح کرد؛

ساماندهی جدید در خصوص عمره گزاران / صدور روادید در رمضان پایان می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۱۲

وزارت حج عربستان توانسته است در چارچوب سازماندهی رسمی، پدیده خودداری عمره گزاران از بازگشت به کشور‌هایشان در موعد مقرر را به لطف سامانه‌های الکترونیک مستحکم خود کاهش دهد که تاثیر مثبتی بر نسبت کاهش تعدادعمره گزاران متخلف به ۱۲ درصد در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۲۸ قمری داشته است.

ایلنا: وزیر حج عربستان از سازماندهی جدید در مورد ورود عمره گزاران به عربستان خبر داد و اظهار داشت: وزارت حج عربستان، صدور روادید عمره را نیمه ماه مبارک رمضان پس از دریافت روادید عمره از طریق شبکه اینترنت متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، بندر بن محمد حجار وزیر حج عربستان از سازماندهی جدید در مورد ورود عمره گزاران بر اساس ماه‌ها و روز‌ها به منظور جلوگیری از ازدحام عمره گزاران در صحن‌های حرم شریف مکی خبر داد به طوری که تعداد عمره گزاران از ۵۰۰ هزار نفر در هیچ یک از روزهای ماه مبارک رمضان در مکه مکرمه و مدینه منوره فرا‌تر نرود.

حجار خاطر نشان کرد: وزارت حج عربستان، صدور روادید عمره را نیمه ماه مبارک رمضان پس از دریافت روادید عمره از طریق شبکه اینترنت متوقف خواهد کرد.

موسم عمره از ابتدای ماه صفر جاری آغاز شده است و تا ۱۵ شوال آینده ادامه خواهد داشت.

وزیر حج عربستان که به مناسبت آغاز موسم جدید عمره از ابتدای ماه صفر جاری سخن می‌گفت، افزود: وزارت حج عربستان توانسته است در چارچوب سازماندهی رسمی، پدیده خودداری عمره گزاران از بازگشت به کشور‌هایشان در موعد مقرر را به لطف سامانه‌های الکترونیک مستحکم خود کاهش دهد که تاثیر مثبتی بر نسبت کاهش تعدادعمره گزاران متخلف به ۱۲ درصد در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۲۸ قمری داشته است و وزارت حج برای رساندن این نسبت به صفر و پایان دادن نهایی به این پدیده(باقی ماندن عمره گزاران پس از اتمام مهلت) تلاش می‌کند.

وزیر حج عربستان از تکمیل آمادگی‌های شرکتهای نقل عمره گزاران در موسم جدید عمره و تلاش برای ارائه خدمات مناسب در چارچوب تمایل دولت عربستان برای ارائه بهترین خدمات به ضیوف الرحمن خبر داد.

حجار افزود: آمادگی‌های زودهنگام وزارت حج عربستان از زمانی که موسم حج اخیر پایان یافت، آغاز شد و این وزارت به پیگیری وضعیت قانونی ۴۸ شرکت و موسسه خدماتی عمره گزاران و حدود دو هزار نمایندگی خارجی در کشورهای مختلف برای اطلاع از آمادگی‌ها و امکاناتی که وزارت ارائه می‌کند.

حجار در خصوص کارامدی سامانه‌های الکترونیکی و کمیته‌های می‌دانی در نظارت بر خدماتی که به عمره گزاران ارائه می‌شود و دریافت شکایت‌ها و ملاحظات عمره گزاران تصریح کرد: این نظارت شامل مواضع شرکتهای فعال در امور خدمات عمره گزاران در مکه مکرمه، مدینه منوره و جده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز