خبرگزاری کار ایران

مدیركل زندانهای قزوین خبر داد:

ساخت مجتمع آموزش فنی وحرفه‌ای در زندان قزوین

کد خبر : ۱۲۷۲۱

مدیركل زندانهای قزوین از ساخت مجتمع آموزشی فنی وحرفه‌ای در زندان مركزی قزوین خبر داد.

ایلنا - قزوین: مدیركل زندانهای قزوین گفت: 12كلاس و كارگاه آموزش فنی و حرفه ای به مساحت 480 متر مربع در زندان مركزی درحال ساخت است وبه زودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا فراست طلب در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مجتمع آموزشی در هر دوره حداقل 600زندانی را تحت پوشش آموزش های فنی وحرفه ای در خواهد آورد.

مدیركل زندانهای قزوین عنوان كرد: بیشتر آموزشهای در این مركز متمركز و شامل رشته های صنعتی خواهد بود.

 به گفته وی با راه اندازی این پروژه، ظرفیت آموزش های فنی و حرفه ای در زندان حداقل به دو برابر افزایش خواهد داشت.

 فراست طلب در ادامه به ضرورت تشكیل دوره های آموزش شغلی در زندانها اشاره كرد و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای ویژه زندانیان، حركت بزرگی در جهت نیل به سالم  سازی محیط جامعه است.

 این مقام مسؤل تأكیدكرد: اگر بتوانیم استعدادهای زندانیان را در برنامه های آموزشی و به ویژه آموز شهای مهارتی سوق دهیم، در آن صورت منابع انسانی كارآمد به جامعه بازخواهد گشت.

 مدیركل زندانهای قزوین خاطرنشان كرد: درحال حاضر بیش از 15رشته فنی وحرفه ای از جمله: جوشكاری، خیاطی، كشاورزی، معرق كاری، دامداری و زنبور داری در زندانهای استان آموزش داده می‌شوند.

 فراست طلب تصریح كرد: آموزش دیده گان پس از اخذ گواهینامه مهارتی و آزادی از زندان، تاسقف 150 میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی دریافت می‌نمایند.

وی اعلام كرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر هفت میلیاردوپانصدمیلیون ریال به توسعه اشتغال زندانیان اختصاص یافته ودرسال جاری نیز همین روند ادامه خواهد داشت.

مدیركل زندانهای قزوین گفت: زندانیان دارای شغل مرتكب تكرار جرم نخواهند شد و با كسب درآمد زندگی به دور از جرم و بزه را سرپرستی خواهند كرد.

 فراست طلب ضمن تقدیر از عملكرد مطلوب بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان استان متذكر شد: طی دوسال اخیر تاكنون، سرمایه گذاری در طرحهای اشتغالزایی زندانیان همچون راه اندازی مجتمع فارسیان،گام بزرگی در این عرصه برداشته شده است.

 وی ابراز امیدواری كرد: با توجه ویژه دولت در این بخش، بتوان آمار تكرار جرم را درجامعه به صفر رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز