خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در مجلس: / ۵ /

حجم بودجه عمومی دولت در سال آینده به ۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۴۸

جهت افزایش منابع بودجه‌ عمومی تلاش کردیم افزایش درآمدهای نفت و مالیات را در دستور کار قرار دهیم / افزایش بودجه در سال آینده با هدف تحرک‌بخشی دولت در سرمایه‌گذاری است.

رییس‌جمهور گفت: حجم بودجه عمومی دولت در سال آینده به ۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسیده یعنی چیزی حدود ۵۰ درصد نسبت به عملکرد امسال افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در ادامه سخنان امروز - یکشنبه - خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: انبوه طرح‌های نیمه تمام، محدودیت در دسترسی به منابع آب، افزایش قابل توجه برداشت منابع نفت و گاز، ‌ تخریب وسیع منابع طبیعی با عنوان مشکلات عمده دیگر کشور در شرایط حاضر محسوب می‌شود.

روحانی تصریح کرد: دولت با شناسایی دقیق مشکلات و محدودیت‌ها و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها از سوی دیگر راه‌های برون‌رفت از مشکلات را مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود: توان بالای پیمانکاری فنی و مهندسی، تنوع اقلیمی گستره وسیع سرزمینی، ذخایر معدنی قوی، وجود ذخایر عظیم نفت وگاز، نیروی انسانی جوان تحصیلکرده، جاذبه‌های استثنایی گردشگری و وجود زیربناها مهمترین عناوین مرتبط با ظرفیت‌های کشور محسوب می‌شوند که برای برون‌رفت از وضع موجود می‌توان آنها را مدنظر قرار داد.

روحانی برون‌رفت از وضع موجود را نیازمند سیاست‌هایی برای کاهش تورم دانست و گفت: بخشی از سیاست‌ها دارای انعکاس مستقیم بودجه‌ای است و بخشی نیز در حوزه‌های غیربودجه‌ای قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور گفت: جهت افزایش منابع بودجه‌ عمومی تلاش کردیم افزایش درآمدهای نفت و مالیات را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: حجم بودجه عمومی دولت در سال آینده به ۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسیده یعنی چیزی حدود ۵۰ درصد نسبت به عملکرد امسال افزایش داشته است.

روحانی تأکید کرد: البته بودجه طرح تملک سرمایه‌ای نسبت به امسال سه برابر افزایش خواهد یافت و برآورد ما این است که بتوانیم به نسبت پیش‌بینی عملکرد سال جاری تحریک نسبتاً مناسبی در سرمایه‌گذاری‌های دولت در سال آینده ایجاد کنیم و به طور کلی افزایش بودجه در سال آینده با هدف تحرک‌بخشی دولت در سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: این امکان فراهم شده که بتوانیم به جای توزیع منابع محدود در میان طرح‌های متعدد پراکنده بر تعدادی محدود متمرکز شویم و زمان به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های اولویت‌دار را کاهش دهیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: علاوه بر موارد ذکر شده تحرک زیادی را در حوزه پارس جنوبی با این هدف آغاز کرده‌ایم که بتوانیم در سال آینده با بهره‌برداری از چهار فاز پارس جنوبی در حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز را تا پایان سال آینده به تولید گاز کشور اضافه کنیم و از این طریق امکان سرمایه‌گذاری ارزی مناسبی را فراهم آوریم.

وی همچنین ارز فناوری اطلاعات و ارتباطات را از اولویت‌های دولت در سال آینده عنوان کرد و گفت: حضور بخش خصوصی به طور گسترده و نیز حضور جوانان و بویژه فارغ‌التحصیلان در این حوزه از مزیت‌های مهم این بخش محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز