خبرگزاری کار ایران

یونسی با اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۲۳

دولت جدید و به ویژه رئیس‌جمهور اهتمام ویژه‌ای نسبت به حقوق شهروندی و حقوق اقلیت‌ها دارد و با تهیه و انتشار پیش‌نویس حقوق شهروندی خواهان ارزیابی و دریافت نظرات نخبگان برای اصلاح نهایی آن هستند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در دیدار با اسقف کاراکهیان، اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران، ابراز امیدواری کرد تا با تلاش‌های ایشان بیشترین همگرایی میان مسلمانان و مسیحیان ایجاد شود.

به گزارش ایلنا‏، در این دیدار اسقف کاراکهیان با سپاس از حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور، انجام این دیدار را نشان‌دهنده اهتمام دولت به اقلیت‌های دینی و رفع مشکلات آنها دانست.

یونسی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر سابقه همزیستی ارامنه و مسلمانان در ایران گفت: دولت جدید و به ویژه رئیس‌جمهور اهتمام ویژه‌ای نسبت به حقوق شهروندی و حقوق اقلیت‌ها دارد و با تهیه و انتشار پیش‌نویس حقوق شهروندی خواهان ارزیابی و دریافت نظرات نخبگان برای اصلاح نهایی آن هستند. از این نظر مناسب است که شخصیت‌های دانشگاهی و صاحب نظر اقلیت‌های مذهبی نیز نظرات اصلاحی خود را در این زمینه بیان کنند.

وی در ادامه با اشاره به سوابق خود و ارتباطی که با اقلیت‌ها داشته است، آرزو کرد این ملاقات آغاز خوبی برای ارتباطات آینده باشد.

یونسی در پایان خطاب به اسقف کاراکهیان گفت: از شما به عنوان شخصیتی ارزنده و دانشمند انتظار می‌رود همزیستی اقلیت‌ها و رضایتمندی ارامنه از زندگی در ایران را به جهانیان منعکس کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز