خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد:

70هزار تن شمش روی نیمه نخست امسال در زنجان تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۱

در 6 ماهه نخست سالجاری 70 هزار تن شمش روی توسط فعالان این صنعت در استان زنجان تولید شد.

زنجان ـ ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان گفت: بالغ بر 3میلیون تن مواد معدنی اکتشاف شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، علی معصومی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام خبر فوق افزود: هم اکنون 45 واحد صنایع معدنی در استان مشغول به فعالیت هستند.

معصومی در خصوص صدور پروانه بهره برداری صنایع معدنی در نیمه نخست سالجاری اظهار داشت: پنج فقره پروانه بهره برداری صنایع معدنی صادر شده است که سه مورد فلز روی، یك مورد شمش طلا، و یك مورد پودر معدنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان، میزان اشتغالزایی در واحدهای صنایع معدنی را 131 نفر دانست و تصریح کرد: 101 نفر در معادن فلز روی200نفر در معدن شمش طلا و 10نفر در معدن پودر معدنی مشغول به کار شده‌اند.

وی از وجود 5 معدن سروب وروی در استان زنجان خبر داد و افزود: میزان ذخیره این معادن بالغ بر 20میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان 178معدن دارای پروانه بهره برداری موجود وجود دارد که 101مورد از آنها به صورت فعال هستند، تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این معادن بالغ بر 882 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اشتغالزایی ایجاد شده در معادن استان اظهار داشت: معادن موجود در استان زنجان زمینه اشتغال برای 1428نفر را فراهم كرده است.

معصومی با اشاره به صدور 9فقره پروانه بهره برداری معدن در 6ماهه نخست سالجاری گفت: سرمایه گذاری صورت گرفته در این معادن بالغ بر 34میلیارد ریال است که برای 62 نفر نیز اشتغالزایی ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: 5 فقره جواز تاسیس و طرح توسع صنایع معدنی نیز در این مدت صادر شده است.

وی به اکتشافات صورت گرفته در نیمه نخست سال اشاره كرد و افزود: از 534 فقره در خواست صدور پروانه اکتشاف، 500مورد پروانه اکتشاف صادر شده است.

معصومی میزان ذخیره قطعی اکتشاف شده را بالغ بر 3میلیون تن مواد معدنی عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان خاطر نشان كرد: مهمترین مواد معدنی استان شامل سلیس، خاک صنعتی شامل فلدسبات، کانولن، بنتونیت، سنگ تزئینی از نوع گرانیت، تراورتن، سنگ لاشه، آهن،سرب وروی،گچ، شن و  ماسه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز