خبرگزاری کار ایران

در پایان نشست ١۶۴ اوپک؛

سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه اوپک تثبیت شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۲۳

سه کشور ایران، عربستان و عراق نامزدهای خود را برای دبیرکلی این سازمان معرفی کرده‌اند که درصورت انتخاب برای یک دوره سه ساله دبیرکل این سازمان می شوند.

سقف تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) برای بار دیگر در سطح روزانه ٣٠ میلیون بشکه تثبیت شد.

به گزارش ایلنا، اعضای اوپک امروز(چهارشنبه ١٣ آذر) پس از ساعت ها مذاکره پشت درهای بسته در نشست ١۶۴ این سازمان تصمیم گرفتند همچنان سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه اوپک را ثابت نگه دارند.

وزیران نفت اوپک همچنین تصمیم گرفتند عبدالله سالم البدری، برای یک سال دیگر دبیرکل این سازمان بماند.

دوره سه ساله دوم عبدالله سالم البدری در دسامبر سال گذشته میلادی به پایان رسیده بود اما با توجه به مشکلات پیش روی انتخاب دبیرکل جدید، اعضای اوپک در نشست ١۶٢ این سازمان تصمیم گرفته بودند، دبیرکل کنونی را برای یک دوره یک ساله دیگر تمدید کنند.

سه کشور ایران، عربستان و عراق نامزدهای خود را برای دبیرکلی این سازمان معرفی کرده اند که درصورت انتخاب برای یک دوره سه ساله دبیرکل این سازمان می شوند.

جمهوری اسلامی ایران، غلامحسین نوذری، وزیر نفت پیشین را به عنوان نامزد سمت دبیرکلی اوپک به دبیرخانه این سازمان معرفی کرده است.

عربستان سعودی ماجد منیف، نماینده هیئت عامل این کشور در اوپک و عراق سمیر الغضبان، مشاور ارشد نخست وزیر در امور انرژی را به عنوان نامزدهای خود برای سمت دبیر کلی اوپک معرفی کرده اند.

هر یک از این نامزدها برای انتخاب به عنوان دبیرکل جدید اوپک به اجماع کامل اعضا نیاز دارند و همین موضوع تا حدودی تصمیم گیری در این باره را دشوار کرده است.

پیش از برگزاری نشست ١۶۴ اوپک، بیشتر وزیران نفت کشورهای عضو اوپک، مقام های این سازمان و تحلیلگران بازار نفت با مطلوب خواندن سطوح کنونی قیمت های نفت خام و شرایط عرضه این ماده در بازارهای جهانی، تثبیت سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران امروز پیش از آغاز افتتاحیه نشست ١۶۴ اوپک به خبرنگاران گفته بود: حتی اگر نفت ٢٠ دلار شود بعد از رفع تحریم ها ایران روزانه ۴ میلیون بشکه تولید می کند.

این در حالی است که علی النعیمی، وزیر نفت عربستان در واکنش به اظهار نظر زنگنه مبنی بر تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت خام از سوی ایران ابراز تعجب کرد و گفت: وزیر نفت ایران به واقع چنین حرفی زده است.

موضع قاطع زنگنه درباره رساندن تولید ایران به روزانه چهار میلیون بشکه، پس از رفع تحریم ها مهمترین خبر در دبیرخانه اوپک پیش از آغاز نشست وزیران بود.

به گزارش شانا، یکصد و شصت و چهارمین نشست پشت درهای بسته وزیران نفت اوپک ساعت ١۴: ٣٠ بعد از ظهر امروز(چهارشنبه ١٣ آذر) در وین اتریش آغاز به کار کرده بود.

نشست مطبوعاتی نشست ١۶۴ اوپک نیز با حضور عبدالله سالم البدری، دبیرکل اوپک و مصطفی الشمالی، وزیر نفت و رئیس هیئت نمایندگی کویت، که کشورش ریاست دوره ای اوپک را بر عهده دارد، ساعت ١٨: ٣٠ امروز برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز