خبرگزاری کار ایران

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس از سوی نمایندگان رد شد

کد خبر : ۱۲۶۳۴۲

خباز نماینده دولت با دفاع از طرح گفت: در کشور ما حدود ۳۵۰ هزار نفر جانباز و معلول نابینا وجود دارد که بعضی از آن‌ها جزو نوابغ هستند که باید از آن‌ها استفاده شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تغییر قانون انتخابات مجلس در خصوص شرکت افرادی که محدودیت نابینایی دارد مخالفت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان محلس امروز در صحن علنی با کلیات طر ح بند ۶ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس در مورد حذف کلمه بینایی و حضور نابینایان در انتخابات مخالفت کردند.

استدلال طراحان طرح بر این بود که افراد نابینا و کم‌بینا که با وجود برخورداری از استعدادهای شگرف از دستیابی به فرصت‌های شغلی با سایر آحاد مردم محروم مانده‌اند و لذا جهت رفع تبیعص مذکور طرح اصلاح بند ۶ ماده ۲۸ قانون مجلس که در آن عبارت بینایی از این بند و ماده حذف شود به هیات رئیسه مجلس ارائه داده بودند که این طرح با موافقت دولت و کمسیون شورا‌ها امور داخلی مجلس روبرو شد.
محمدرضا خباز نماینده دولت با دفاع از طرح گفت: در کشور ما حدود ۳۵۰ هزار نفر جانباز و معلول نابینا وجود دارد که بعضی از آن‌ها جزو نوابغ هستند که باید از آن‌ها استفاده شود.
محمدجواد کلیوند سخنگوی کمسیون شورا‌ها و داخلی مجلس نیز انعکاس فضای بین‌المللی مثبت و استفاده از خلاقیت ویژه و احتران به حقوق نابینان را از مهم‌ترین دلایل موافقت این کمیسیون برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز