خبرگزاری کار ایران

صد و شصت و چهارمین نشست اوپک آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۰۹

بعضی ها ممکن است روند قیمت نفت را کاهشی ببینند اما اغلب خبرگان از جمله دبیرخانه اوپک پیش بینی نمی‌کند قیمت های جهانی نفت خام کاهش یابد.

یکصد و شصت و چهارمین نشست وزارتی اوپک با هدف بررسی وضعیت کنونی بازار نفت، تصمیم گیری درباره سقف تولید و بحثدرباره انتخاب دبیرکل جدید این سازمان، دقایقی پیش در مقر این سازمان در وین اتریش آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، پس از افتتاحیه نشست ١۶۴ اوپک از ساعت ١٢ و ٣٠ دقیقه بعد ازظهر امروز(چهارشنبه ١٣ آذر) به وقت تهران، نشست پشت درهای بسته وزیران نفت اوپک از ساعت ١۴ و ٣٠ دقیقه به وقت تهران(ساعت ١٢ به وقت وین) آغاز خواهد شد، سپس نتیجه تصمیم گیری اعضا با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی دبیرکل و رئیس اوپک و انتشار بیانیه پایانی نشست در ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه به وقت تهران اعلام خواهد شد.

اعضای اوپک در نشست ١۶۴ این سازمان درباره دو محور اصلی تعیین سیاست تولید انتخاب دبیر کل جدید این سازمان، به بحثو گفت و گو می پردازند.

روز گذشته بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در بدو ورود به وین اتریش در جمع خبرنگاران گفت: بخش مهمی از مباحثفردا در نشست ١۶۴ مربوط به مسائل اداری اوپک خواهد بود و در نشست پشت درهای بسته نیز بحثدبیرکلی مطرح می شود که البته فکر نمی کنم به نتیجه برسد.

وی همچنین درباره قیمت‌های جهانی نفت خام گفت: بعضی‌ها ممکن است روند قیمت نفت را کاهشی ببینند اما اغلب خبرگان از جمله دبیرخانه اوپک پیش بینی نمی‌کند قیمت‌های جهانی نفت خام کاهش یابد.

وزیر نفت تصریح کرد: تولید کنندگان و مصرف کنندگان از قیمت های کنونی نفت راضی هستند.

زنگنه همچنین در پاسخ به وسالی درباره این که آیا سقف تولید کنونی اوپک تثبیت می شود، گفت: هم اکنون برای من سقف تولید ایران مهم تر از سقف تولید اوپک است.

زنگنه همچنین اعلام کرد: صنعت نفت ایران پس از نشست ژنو در حال آماده شدن برای بازگشت کامل به بازار های جهانی نفت خام است.

کشورهای عضو اوپک که بیش از یک سوم نفت خام جهان را تولید می کنند، ١٠ خرداد ١٣٩٢ در یکصد و شصت و چهارمین نشست عادی خود در وین اتریش تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه را تثبیت کنند.

نشست پشت درهای بسته وزیران نفت اوپک امروز ساعت ١۴: ٣٠ به وقت تهران در مقر دائمی اوپک در وین اتریش برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز