خبرگزاری کار ایران

با هدف حفاظت از منابع طبیعی در استان زنجان صورت گرفت؛

تشکیل جلسه هم‌اندیشی اداره کل منابع طبیعی با اصحاب رسانه‌های محلی و سراسری

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۰۵

هدف از تشکیل جلسه هم اندیشی اداره کل منابع طبیعی با خبرنگاران واصحاب رسانه‌های محلی و سراسری استان زنجان فرهنگسازی و اطلاع رسانی در خصوص اهمیت منابع طبیعی و حفاظت از آن عنوان شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: آب‌های زیر زمینی در حال خشک شدن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهمن اسکندری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، امروز چهارشنبه(۱۳آذر) در اولین جلسه هم اندیشی اداره کل منابع طبیعی با اصحاب رسانه‌های محلی و سراسری در استان زنجان، با اشاره به توان مطبوعات، رسانه‌ها و خبرنگاران شاغل در رسانه‌های محلی و سراسری گفت: اطلاع رسانی و دادن آگاهی به مردم و مسئولان از وظایف خطیر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است.

آب‌های زیر زمینی در حال خشک شدن است

اسکندری با بیان اینکه با فرهنگسازی در زمینه اهمیت منابع طبیعی می‌توان شاهد اقدامات مطلوب در این زمینه شد افزود: عدم آگاهی و اطلاع رسانی در راستای هنجار‌ها و ناهنجارهایی که توسط مردم و ساکنان کره زمین ایجاد می‌شود ضروری‌ست.

این مقام مسئول در استان زنجان، با اشاره به‌‌ رهاسازی زباله توسط مردم در طبیعت افزود: عدم تبین ناهنجاری‌ها در این زمینه دارای اهمیت اساسی‌ست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، با بیان اینکه با توجه به خشکسالی‌های اخیر و دخالت انسان در طبیعت آب‌های زیر زمینی در حال خشک شدن است.

اسکندری عدم آگاهی و عدم تبین هنجار‌ها و ناهنجار‌ها را در مورد طبیعت مهم عنوان کرد و یاد آور شد: فرهنگسازی و اطلاع رسانی در این زمینه نیازمند قدرتمندی رسانه‌های دیداری و شنیداری‌ست.

وی حفاظت از عرصه‌های ملی را برای انسان‌های امروز و آیندگان مهم ارزیابی کرد و گفت: با روند کنونی تخرب منابع طبیعی به مروز شاهد به خطر افتادن سلامت انسان و منابع طبیعی هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، منابع طبیعی را بستر ساز توسعه در تمامی ابعاد زندگی اجتماعی برشمرد وگفت: هنوز در جامعه افراد به این باور نرسیدند.

در ادامه این جلسه از خبرنگاران بعنوان یاوران سبز طبیعت یاد شد و خودکنترلی را از جمله باورهای مردم در این زمینه مطرح کردند.

اسکندری همچنین ایجاد حساسیت در مردم و مسئولان را در این راستا از وظایف خبرنگاران و صاحبان رسانه‌های برشمرد و تصریح کرد: تلاش اصحاب رسانه در این زمینه به منفعت منابع طبیعی و مردم خواهد بود.

وی شرایط منابع طبیعی را شرایط نامطلوب عنوان کرد و افزود: اعمال مدیریت صحیح در این زمینه مهم و اساسی‌ست.

در ادامه اولین جلسه هم اندیشی اداره کل منابع طبیعی با اصحاب رسانه‌های محلی و سراسری در استان زنجان، هر یک از خبرنگاران حاضر در جلسه به ارائه دیدگاه‌های خود و راهکارهای در این زمینه پرداختند، که در ‌‌نهایت ادامه و استمرار این جلسات تاکید شد و مقرر شد با ادامه این جلسات کمیته خبرنگاران تشکیل شود وخبرنگاران بعنوان همیاران حفظ طبیعت باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز