خبرگزاری کار ایران

شجاعی کیاسری:

شورای نظارت به دنبال نظارت بر برنامه‌های صدا و سیما قبل از تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۴۵

با تصویب طرح جدید نظارت بر صدا سیما در مجلس، شورای نظارت بر صدا و سیما نظارت می‌تواند بر مراحل پیش از تولید، هنگام تولید و پس از تولید یک سریال تلویزیونی نظارت کند و بنابه نظر شورای نظارت می‌توان از پخش سریال جلوگیری کرد.

ایلنا: عضو ناظر مجلس در صدا و سیما با انتقاد از ضعف قدرت نظارت مجلس بر صدا و سیما، گفت: با تصویب طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما شورای نظارت می‌تواند از ساخت یا پخش تولیدات صدا و سیما جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت سیدرمضان شجاعی کیاسری با اعلام این مطلب افزود: بر اساس قانون اساسی به اعضای ناظر مجلس وظایفی درباب نظارت بر عملکرد صدا و سیما سپرده شده‌است که متأسفانه امکان اجرای این وظیفه به جهت فقدان قانون لازم در حمایت از اعضای ناظر مجلس وجود ندارد.

نماینده مردم ساری و می‌انرود در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: در صورتی که طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما در صحن علنی مجلس رأی لازم را کسب کند دامنه نظارت‌های مجلس با اهرم شورای نظارت بر صدا و سیما در حوزه‌های مختلف تولیدی، توسعه‌ای، فنی، اداری، بازرگانی و امور بین‌الملل گسترده خواهد شد.

وی گفت: پس از تصویب طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا وسیما، شورای نظارت می‌تواند از صدا وسیما درخواست ارائه طرح‌ها و برنامه‌های صدا و سیما را داشته باشد و بر کیفیت تولیدات نظارت کند، به عنوان مثال این نظارت می‌تواند شامل مراحل پیش از تولید، هنگام تولید و پس از تولید یک سریال تلویزیونی باشد که بنابه نظر شورای نظارت می‌توان از پخش سریال جلوگیری کرد.

عضو ناظر مجلس در صدا و سیما، تصریح کرد: طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما مراحل پایانی بررسی را در کمیسیون فرهنگی طی می‌کند که پس از تصویب به صحن علنی مجلس فرستاده خواهد شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز