خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتحادیه کارگری سوریه:

حامل پیام تبریک کارگران و ملت سوریه به مردم مسلمان ایران و تبریز هستم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۱۹

حضور هیئت بلندپایه کارگری سوریه تداوم ارتباطات خانه کارگر تبریز در عرصه بین المللی است.

ایلنا: هیئت بلندپایه کارگری سوریه عصر امروز با استقبال مسئولان استان آذربایجان شرقی و جمعی از فعالان کارگری و اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر وارد کلانشهر تبریز شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رییس هیئت بلندپایه کارگری سوریه در بدو ورود به تبریز گفت: حامل پیام تبریک کارگران و ملت سوریه به مردم مسلمان ایران و تبریز به خاطر پیروزی اخیر در مذاکرات هسته‌ای است.
عزت الکنج موفقیت ملت ایران را پیروزی اسلام دانست و گفت: این پیروزی قطعا آغازی برای پیروزی‌های بزرگ بعدی خواهد بود.
نایب رییس اتحادیه کارگری سوریه با اشاره به روابط گسترده دو کشور ایران و سوریه افزود: ارتباطات دو کشور ایران و سوریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) پایه گذاری شد و این روابط استراتژیک باید گسترش یابد.
عزت الکنج ایران را خانه دوم ملت سوریه عنوان کرد و گفت: اکنون سوریه و ایران در یک رویارویی مشترک در برابر استکبار قرار دارند.
وی با ابراز امیدواری به اینکه به زودی آرامش بر کشور سوریه حاکم شود گفت: اینک سوریه هر روز در راه دفاع از حق شهدایی را تقدیم می‌کند و ما با تمام کفر و استکبار که در پشت آن اسرائیل قرار دارد ایستاده‌ایم.
عزت الکنج با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه علم و تکنولوژی خاطرنشان کرد: انشاء ا… با پیروزی ملت سوریه کار بازسازی و پیشرفت کشور را با بهره گیری از موفقیت‌های ایران اجرایی خواهیم کرد.
وی همچنین جایگاه خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران را در محافل بین المللی و کارگران ایرانی را یادآور شد و گفت: علاقمندیم روابط کارگری و صنفی میان اتحادیه‌های کارگری دو کشور در تمام سطوح افزایش یابد.
دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز نیز حضور این هیئت بلندپایه کارگری در استان آذربایجان شرقی را فرصت خوبی را برای تشکلات کارگری و کارگران تبریز برای تداوم ارتباطات در سطح بین المللی دانست و گفت: از حضور هیئت کارگری سوریه در تبریز در شهر و خانه خود بسیار خوشحالیم با توجه به سفرهایی از سوی خانه کارگر تبریز در سال‌های ۲۰۰۶،۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ به سوریه و لبنان انجام شد بسترهای خوبی برای همکاری‌ها فراهم شد.
کریم صادق‌زاده به اهمیت گسترش همکاری‌های آموزشی و صنفی بین اتحادیه‌های کارگری دو کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم بازدید این هیئت بلند پایه کارگری با تبادل تجارب و نشست‌های هم اندیشی با تشکل‌های کارگری و خانه کارگر به جهش بین دو اتحادیه کارگری منجر شود.
وی در ادامه با بیان اینکه ایران اسلامی کشور سوریه را وطن خود می‌داند گفت: همواره اخبار کشور سوریه را رصد می‌کنیم و پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه که نشان از وحدت مسلمین است تبریک گفته و امیدواریم دشمنان مسلمین نابود و کشورمان سوریه به حالت عادی برگردد.
صادق‌زاده با آرزوی توفیق برای ملت سوریه تأکید کرد: قطعا پیروزی در تمام زمینه‌ها از آن مسلمین خواهد بود.
وی با بیان اینکه سفر هیات بلندپایه کارگری کشور سوریه بنا به خانه کارگر و در چارچوب برقراری ارتباطات گسترده کارگری در سطح جهانی صورت می‌گیرد افزود: در دیدار با این هیات بلندپایه کارگری ضمن آنکه تلاش خواهیم کرد از تجارب یکدیگر برای تأثیرگذاری در عرصه جهانی بهره گرفته و وحدت رویه‌ای داشته باشیم، همبستگی‌های خود را به آرمان‌های مشترک از جمله در زمینه حمایت از محرومان و مستضعفان جهان و پشتیبانی همه جانبه از مبارزه ملت‌هایی که در راه حق و آزادی فعالیت می‌کنند، نشان دهیم.
وی با اشاره به توسعه روزافزون استان آذربایجان شرقی و تبریز در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: در بازدید این هیات از استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز تلاش خواهیم کرد بخشی از این پتانسیل‌ها را نشان داده و بستری را برای ارتباطات جدید فراهم کنیم.
این گزارش حاکی است هیئت بلندپایه کارگری کشور به سرپرستی عزت الکنج نائب رییس اتحادیه کارگران سوریه و با حضور احمد حباب معاون دبیرکل اتحادیه کارگران سوریه در امور بین الملل، برهان عبدالوهاب نماینده مجلس سوریه، محمد فایز البرشه دبیر امور حقوقی اتحادیه کارگران سوریه به تبریز سفر کرده است.
این هیات در سفر سه روزه خود به استان آذربایجان شرقی ضمن دیدار با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مسئولان ارشد آذربایجان شرقی از اماکن تاریخی و فرهنگی تبریز بازدید خواهند کرد
پیش از این نیز هیات بلندپایه کارگری حرب الله لبنان طی سفری سه روزه و به دعوت خانه کارگر از تبریز و استان آذربایجان شرقی بازدید کرده و همچنین در آینده نزدیک نیز مسئولان اتحادیه‌های کارگری کشور عراق و ترکیه به تبریز سفر خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز