خبرگزاری کار ایران

در راستای خروج تولید از کود؛

تدوین یک الگوی مناسب پولی نیاز اقتصاد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۹۶

باید سیاست گذاری پولی در مسیری حرکت کند که میزان سپرده های بانکی ضمن افزایش در جریان تولید قرار گیرند و این با بازنگری در ساختار سیاست پولی و مالی و کشور امکان پذیر نیست.

نماینده تویسرکان در مجلس نهم، تدوین یک الگوی مناسب برای جلب توجه سرمایه گذاران به حضور در بخش های اقتصادی از طریق بانک ها در راستای افزایش ظرفیت تولید اقتصادی را با پذیرش درک موقعیت خطیر کنونی اقتصاد کشور را از مهمترین اقدامات دولت برای خروج تولید از رکود دانست.

محمدمهدی مفتح در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: دولت بعد از گذشت ۴ ماه باید از شتاب زدگی و یا سلیقه گرایی پرهیز کند و با تنظیم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به منظور اصلاح مسیر تولید اقدامات لازم را همچون تغییر و بازنگری در ساختار سیاست پولی و مالی انجام دهد.

به گفته مفتح باید سیاست گذاری پولی در مسیری حرکت کند که میزان سپرده های بانکی ضمن افزایش در جریان تولید قرار گیرند و این با بازنگری در ساختار سیاست پولی و مالی و کشور امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم تصریح کرد: دولت باید با همکاری تمامی بخش های حاکمیت برنامه ای کلان و جامع نگر تدوین کند که رویکردها و سیاست های اقتصادی در آن مشخص باشد.

وی در عین حال گفت: نباید دولت بار انتظاری را برای خود ایجاد کند و کاهش نرخ تورم به میزان اعلام شده از سوی مسئولین و یا بهبود رشد اقتصادی تا پایان سال از وعده هایی است که می تواند انتظارات جامعه را افزایش داده و این به برنامه های دولت آسیب می رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز