خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی آذرشهر:

طرح استفاده از محلول کائولن در باغات آذرشهر اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۲۰

این طرح پوششی برای حفاظت درختان مثمر از سرمای فصل زمستان و پیشگیری از لانه گذاری باکتری‌های بیماری‌زا در آن‌ها صورت می‌گیرد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: در ۱۲ هکتار از باغات مثمر این شهرستان طرح استفاده از محلول کائولن برای پوشش درختان اجرا شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران افزود: این طرح پوششی برای حفاظت درختان مثمر از سرمای فصل زمستان و پیشگیری از لانه گذاری باکتری‌های بیماری زا در آن‌ها صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی با شروع فصل سرما بین دمای شبانه روزی اختلاف زیادی ایجاد می‌شود بطوری که تنه درختان در روز‌ها به خصوص قسمت‌های رو به جنوب آن‌ها با تابش خورشید گرم می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر خطرنشان کرد: این عامل گرمی باعثمی‌شود در آن قسمت از درختان مثمر ترک و شکاف ایجاد شود که انواع باکتری‌ها از جمله شانکر سیتوسپورایی در آن‌ها لانه گذاری و تکثیر و به تدریج باعثخشک شدن درختان می‌شوند.
طلول حیات گفت: با استفاده از محلول کائولن که مرکب از کائولن، آب، سم بردو و چسب دیواری یا رنگ سفید است پوشش و لایه نازکی در روی درختان ایجاد می‌شود که این کار مانع گرم شدن درختان و لانه گذاری باکتری‌ها در شکاف‌های آن‌ها می‌شود.
شایان ذکر است در شهرستان آذرشهر بیش از ۴ هزار هکتار باغات مثمر از جمله گردو، بادام، زردآلو، سیب وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز