خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون شهرسازی شهرداری تهران:

شهرداری تهران نسبت به تهاترهای صورت گرفته شفاسازی کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۲۵

چرا و به چه دلیلی برخی سرفصل‌های شهرداری موضوع افزایش درآمدهای غیرنقدی را ارجح می‌داند / آیا تراکم فروخته شده توسط شهرداری بر اساس طرح تفصیلی بوده یا تراکم‌های فروخته شده بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ بوده است.

ایلنا: رئیس کمیسیون شهرسازی شهرداری تهران، گفت: ‌شهرداری اعلام می‌کند تهاتر‌هایی را برای برخی پروژه‌ها انجام داده، بهتر است شفاف سازی لازم برای این تها‌تر‌ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران نسبت به متمم بودجه شهرداری تهران اظهاراتی داشتند.

" اسماعیل دوستی " در جلسه علنی امروز در مخالفت با متمم بودجه شهرداری تهران در سال جاری با بیان اینکه شهرداری بودجه نقدی خود را یک هزار و صد میلیارد تومان اعلام کرده است اظهار کرد: این مبلغ در کمیسیون بودجه به یک هزار و سیصد میلیارد تومان و در کمیسیون تلفیق به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سوال این است که چرا معاون مالی شهرداری تهران از لایحه خود دفاع نمی‌کند و رئیس کمیسیون بودجه شورا از شهرداری حمایت می‌کند چرا باید در این کمیسیون‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان به بودجه نقدی شهرداری کمک شود درواقع چرا باید به مردم تهران فشار بیاوریم تا این بودجه را افزایش دهیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بدنبال وصول مالیات هستیم از سوی دیگر به فروش اموال و تغییر کاربری‌ها توجه می‌کنیم تصریح کرد: در اینجا منطق استوار نیست که هم اموال شهرداری را بدهیم و هم مالیات وصول کنیم.

دوستی با بیان اینکه من با لایحه متمم شهرداری مخالف هستم تاکید کرد: شهردار تهران همواره اعلام می‌کند بودجه غیر نقدی بودجه نیست اما ما اعضای شورا اصرار داریم که بودجه است درحالی که بودجه یعنی درآمد و هزینه نه اینکه از طریق تها‌تر و فروش املاک بدست آید بودجه غیرنقدی شفافیت، جامعیت و انعطاف را ندارد.

محمد سالاری دیگر مخالف متمم بودجه با بیان اینکه شهرداری اعلام می‌کند تهاتر‌هایی را برای برخی پروژه‌ها انجام داده است گفت: بهتر است شفاف سازی لازم برای این تها‌تر‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه چرا شهرداری تهران سهم مشارکتی خود را می‌فروشد ادامه داد: تاکید شهردار بر این است که به سمت بودجه‌های پایدار برود که این هم اکنون سهم ۳۰ درصدی را از بودجه کل شهرداری به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا تاکید کرد: باید مدیریت شهری در ایجاد درآمد پروژه‌های مشارکتی و جذب سرمایه داران خصوصی گام بردارد.

حکیمی‌پور دیگر عضو مخالف شورا نیز با اشاره به چند ماده واحده در قانون شورا‌ها گفت: مادامی که سوالات و شفافیت بودجه مشخص نباشد نباید آن را تصویب کرد.

وی همچنین به نوع عملکرد بودجه نویسی کمیسیون بودجه انتقاد کرد و گفت: دو ورق با یک سری ردیف بودجه به ما داده شده است که درآن کسی امضا نکرده است این موارد باید رعایت شود.

همچنین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باید بگوید که برچه اساسی کل وصولی درآمدهای شهرداری را تایید کرده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه براساس قانون اموال شهر تهران قابل فروش نیست تاکید کرد: استقراض یا وام که شهرداری تهران براساس ماده ۴۰ دریافت می‌کند باید به تصویب شورا برسد که این کار انچام نمی‌شود، نمی‌شود برحسب یک تبصره شهرداری وام بگیرد اگر ما اختیاراتی به شهرداری داده‌ایم نباید شورا را نسبت به این مسائل بی‌اطلاع نگه دارد.

محمدمهدی تندگویان، نایب رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نیز با طرح این سئوال که چرا و به چه دلیلی برخی سرفصل‌های شهرداری موضوع افزایش درآمدهای غیرنقدی را ارجح می‌داند، گفت: بهتر است برای ما توضیحی دهند که درآمد غیرنقدی دقیقا چیست و شامل چه مواردی می‌شود که ما هم جزئیات این موضوع را بدانیم.

همچنین محمدحقانی دیگر عضو شورای شهر نیز افزود: آیا تراکم فروخته شده توسط شهرداری بر اساس طرح تفصیلی بوده یا تراکم‌های فروخته شده بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ بوده است، شهرداری پاسخ این مساله را بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز