خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان هشدار داد:

افزایش ۱۰ برابری بیماران کلیوی در دهه اخیر، زنگ خطری برای جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۲۱

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان صبح امروز با حضور در برنامه رادیویی حرف حساب اشراق زنجان، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی بیماری کلیوی در سال ۹۲ از ناحیه دیابت و فشار خون، گفت: در دهه گذشته تعداد بیماران کلیوی ۱۰ برابر شده و این زنگ خطری برای جامعه است.

زنجان _ ایلنا: مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به موقع انجمن کلیوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی می‌توان در پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌ها گام برداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، سال ۱۳۷۰ را سال تاسیس انجمن کلیوی زنجان عنوان کرد و افزود: مراکز دیالیز زنجان به تناسب افزایش بیماری از یک مرکز دیالیز به ۶ مرکز دیالیز دارای تجهیزات و نیروی درمانی و تخصصی در سطح استان توسعه یافته است.

وی قدمت انجمن حمایت از بیماران کلیوی را ۳۳ سال دانست و ادامه داد: انجمن کلیوی کشور دارای ۷۰ شعبه نمایندگی در سراسر کشور است.

مدیر انجمن کلیوی زنجان هزینه‌های بیماری کلیوی را برای بیماران و دولت سرسام آور یاد کرد و گفت: با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به موقع انجمن کلیوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی می‌توان در پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌ها گام برداشت.

طهماسبی با اشاره به اینکه حیات بیماران کلیوی بستگی به مصرف دارو دارد، ادامه داد: متاسفانه امسال بیماران پیوندی و دیالیزی با گرانی دارو‌ها مواجه هستند و برخی از بیماران به سختی دارو تهیه می‌کند.

وی کم تحرکی را یکی از عوامل مهم در افزایش سالانه بیماری کلیه به ویژه از ناحیه دیابت و فشار خون برشمرد و تاکید کرد: مصرف غذاهای غیر سنتی و فست فود‌ها نیز در افزایش بیماری‌ها موثر است.

طهماسبی در پایان، خیّرین را برای دستگیری از بیماران کلیوی نیازمند دعوت به همکاری کرد و متذکر شد: هزینه درمان ۱۳ برابر هزینه دارو است و خیّرین زنجانی می‌توانند با کمک‌های خود، انجمن کلیوی را در پیشبرد برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و تسریع، تجهیز و تکمیل مجتمع تخصصی آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی یاری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز