خبرگزاری کار ایران

یک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرای؛

امکان باروری افرادی که وازکتومی کرده‌اند وجود دارد

کد خبر : ۱۲۴۰۱۲

لوله‌های وازدفران قطری در حدود یک میلیمتر و محل پیوند در حدود ۲ دهم میلیمتر است و در صورتی که این جراحی به کمک میکروسکوپ و توسط فردی که دوره تخصصی ناباروری را گذرانده باشد انجام شود میزان موفقیت افزایش می‌یابد.

ایلنا: متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری گفت: با انجام جراحی وازووازوستومی(پیوند لوله‌های وازدفران) امکان باروری مردانی که وازکتومی کرده‌اند در بوشهر وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر داراب مشتاقی اضافه‌ کرد: بعضی از مردان برای جلوگیری از بچه‌دار شدن به بستن لوله یا‌‌ همان وازکتومی اقدام ‌کرده‌اند ولی مجدد تمایل به بچه دارشدن دارند که این امر با انجام جراحی پیوند لوله‌های وازدفران(لوله‌های منی‌بر) که بسیار ظریف و حساس است امکان‌پذیر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در حال حاضر انجام این عمل که بسیار ظریف و حساس است در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر امکان‌پذیر است و به‌زودی در مرکز فوق تخصصی باروری و ناباروری امید خلیج فارس بوشهر با دستگاه‌ تخصصی این کار صورت می‌گیرد که امید موفقیت بیشتری به‌دنبال دارد.

وی در مورد ظرافت این جراحی، گفت: لوله‌های وازدفران قطری در حدود یک میلیمتر و محل پیوند در حدود ۲ دهم میلیمتر است و در صورتی که این جراحی به کمک میکروسکوپ و توسط فردی که دوره تخصصی ناباروری را گذرانده باشد انجام شود میزان موفقیت افزایش می‌یابد.

مشتاقی خاطر نشان‌کرد: بعد از انجام جراحی وازووازوستومی آزمایش انجام می‌شود و در صورت وجود داشتن نطفه در آن عمل موفقیت‌آمیز بوده است ولی در صورتی که بیمار نتوانست به‌صورت طبیعی صاحب فرزند شود روش‌های کمک باروری مانند IUIتزریق منی به صورت خالص داخل رحم IVF القای خارج از رحم ICSI القای خارج از رحم توسط دستگاه میکروانجکشن می‌تواند به این فرد کمک کند.

این متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان در مورد احتمال موفقیت وازووازوستومی، گفت: موفقیت این جراحی به عواملی نظیر مدت زمانی که از انجام وازکتومی گذشته و دقت در انجام عمل جراحی دارد که اگر از وازکتومی کمتر از ۱۰سال گذشته باشد و توسط جراحی با تجربه انجام شود میزان موفقیت در حدود ۸۰ درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز