خبرگزاری کار ایران

با حضور سیدعباس صالحی؛

از دست اندرکاران بیست و یکمین دوره هفته کتاب تقدیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۹۱

دغدغه من به صورت جدی در معاونت امور فرهنگی این است که عرصه نشر و کتاب به عنوان هسته فرهنگی یک ملت، سبب افتخار ما در منطقه و جهان باشد.

ایلنا: مراسم تقدیر از دست اندرکاران این دوره هفته کتاب صبح امروز(۵ آذر) با حضور سید عباس صالحی(معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ محمد اله یاری فومنی دبیر بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در این نشست گفت: فعالیت‌های این دوره از هفته کتاب از ابتدای مهرماه آغاز شد و طی شش جلسه نشست هم اندیشی اعضا، پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد اعلام کردند.

وی افزود: تجلیل از خادمان علمی و فنی نشر کشور به طور گسترده و هم چون سال‌های گذشته در کنار سایر فعالیت‌های جشنواره‌ای هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

به گفته اله یاری، نشست‌های تخصصی نشر در خانه کتاب نیز از دیگر فعالیت‌های تخصصی نشر و یکی از اقدامات جدیدی بود که در این دوره برگزار شد.

وی هم چنین از نشست معاونت امور فرهنگی با تشکل‌های نشر، نشست تخصصی یونسکو، کتاب سال دانشجویی، همایش ملی نسخ خطی، نمایشگاه کتاب ورزشی، تقدیر از کتاب داران بر‌تر و… به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

دبیر بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ادامه صحبت‌های خود به راه اندازی سایت هفته کتاب و هم چنین دبیرخانه دائمی این رویداد اشاره کرد و گفت: امیدواریم از سال‌های آینده ضمن استفاده از تجربه کشورهای مختلف، تجربه کشور خود را بین المللی کنیم.

در ادامه این نشست سید عباس صالحی، ضمن تشکر از اعضای ستاد برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اعضای ستاد بی‌شائبه برگزاری برنامه‌های این رویداد را دنبال کردند و آن را به سرانجام رساندند.

وی افزود: این اتفاق قطعا با قله فاصله بسیاری داریم اما از نگاه من که پیش‌تر به صورت مخاطب جدی این رویداد را دنبال می‌کردم، اتفاقاتی که در این زمینه می‌افتد، رو به جلوست و روند رو به رشدی را دارد اما این روند باید سریع‌تر باشد.

صالحی ادامه داد: دغدغه من به صورت جدی در معاونت امور فرهنگی این است که عرصه نشر و کتاب به عنوان هسته فرهنگی یک ملت، سبب افتخار ما در منطقه و جهان باشد.

معاون امور فرهنگی در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری نشست‌های تخصصی خانه کتاب در زمینه نشر اشاره کرد و گفت: ۱۲ نشست تخصصی در خانه کتاب برگزار شد که جمع بندی آن یک حرکت روبه جلوست و می‌تواند یکی از موارد زمینه ساز رشد این عرصه باشد.

وی افزود: هم چنین در نشست با تشکل‌های نشر یک خروجی منظم تری را سبب شد و قرار است کارگروه‌هایی به زودی شکل گیرد و مسائل نشر را به صورت جدی و حرفه‌ای‌تر دنبال کند.

صالحی هم چنین اظهار امیدواری کرد از سال‌های آینده با رشد در زمینه فعالیت‌های تخصصی و هم چنین ظرافت و جذابیت در زمینه فعالیت‌های جشنواره‌ای هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران روبه رو باشیم.

هم چنین در بخش دیگری از این نشست، همایون امیرزاده مشاور معاون امور فرهنگی و نماینده تام الاختیار معاونت امور فرهنگی در ستاد برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ضمن قدردانی از اعضای برگزاری این رویداد، گفت: در فرآیند نشست‌های هم اندیشی هفته کتاب به دو نکته اساسی رسیدیم که در آینده نزدیک صورت عملی به خود می‌گیرند؛ بازنگری آیین نامه هفته کتاب و هم چنین شکل گیری کارگروه‌های تخصصی نشر.

وی افزود: دستور عملیاتی شدن این دو ضرورت صادر شده و فعالیت عملیاتی آن‌ها نیز از روزهای آینده آغاز می‌شود.

در پایان این نشست، از اعضای ستاد برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز