خبرگزاری کار ایران

مربیان زن استان نمی‌توانند کمکم کند؛

پاک‌باطن: محدویت‌‌ها نمی‌گذارد با مربی مرد تمرین کنم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۴۵

حمایت روانی از ورزشکاران و تشویق آنها بسیار با اهمیت است و در ایجاد انگیزه در آنها برای ادامه کار تاثیر بسیاری خواهد داشت.

ملی‌پوش نوجوان تنیس خراسان رضوی تاکید کرد: مسوولان حتی با حمایت‌های معنوی نیز می‌توانند به موفقیت یک ورزشکار در سطح قهرمانی کمک کنند.

به گزارش ایلنا، غزل پاک‌باطن روز ۱۳ شهریورماه سال ۷۷ در خانواده‌ای کاملا ورزشی به دنیا آمد. پدر بزرگ وی کاظم شهریاری احمدی، دائی‌اش آرش شهریاری احمدی، پدر مرحومش مازیار پاک‌باطن و همچنین مادرش بهاره شهریار احمدی از قدیمی‌های ورزش مفرح تنیس در استان خراسان هستند. بدون شک این موضوع باعثشده تا امروز شاهد افتخار آفرینی‌های این ورزشکار کم سن و سال برای استان و کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

این بازیکن تیم‌های ملی تنیس نوجوانان و بزرگسالان کشور درخصوص روند تلاش و فعالیتش در این رشته ورزشی گفت: از ۳ سالگی همراه پدر و مادرم که اولین مربیان من بودند در زمین تنیس حضور داشتم. از ۷ سالگی این ورزش را به صورت حرفه‌ای زیر نظر پدرم آغاز کردم و اولین مقام کشوری‌ام را یکسال بعد با کسب عنوان سومی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۳ سال کشور بدست آوردم و پس از آن به مدت ۴ سال در رده‌های مختلف، دوم کشور بودم.

بانوی تنیسور خراسان رضوی ادامه داد: اولین مقام اولی کشور را در سال ۹۰ و در رقابت‌های قهرمانی کشور در قزوین بدست آوردم و پس از آن در تبریز، دوم شدم.

وی که به مدت ۴ سال در تیم‌های ملی زیر ۱۴ سال و ۱۶ سال کشور توپ زده در خصوص راهیابی‌اش به تیم ملی بزرگسالان گفت: در رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۶ سال کشور که در ساری برگزار شد علاوه بر کسب مقام دوم کشور در انتخابی تیم ملی بزرگسالان نیز شرکت کردم که به عنوان نفر اول به این تیم راه یافتم.

پاک‌باطن درخصوص رقابت‌های مهم پیش رو اظهار کرد: در هفته دوم بهمن‌ماه امسال به همراه تیم ملی بزرگسالان رقابت‌های فیوچرز قزاقستان را پیش رو دارم و همچنین اواخر اسفندماه ۹۲ به همراه تیم ملی نوجوانان زیر ۱۶ سال برای حضور در رقابت‌های فدکاپ به مالزی خواهم رفت.

وی با اشاره به اهمیت رقابت‌های فدکاپ مالزی عنوان کرد: در صورت کسب موفقیت و قرار گرفتن در میان ۳ تیم برتر این رقابت‌ها می‌توانیم به عنوان نماینده آسیا در مسابقات قاره‌ای نیز شرکت کنیم.

نوجوان ملی‌پوش تنیس خراسان رضوی که به دلیل تمرین کردن زیر نظر دائی و پدر مرحومش از ضرب دست بسیار قدرتمندی برخوردار است، درخصوص مشکلات تمرینی‌اش گفت: با توجه به اینکه از ابتدا با مربی مرد توپ زده‌ام مربیان زن استان نمی‌توانند در جلسات تمرین کمکم کند، از سوی دیگر هیات به دلیل محدویت‌های خاص قادر به در اختیار قرار دادن زمین برای تمرین کردن من با مربی مرد نیست. همچنین در فصول سرد رقبای من در تهران و استان‌های دیگر از زمین سرپوشیده برای تمرین‌های خود برخوردارند اما من باید به تنهایی و با هزینه بسیار تمریناتم را خارج از امکانات هیات انجام دهم.

پاک‌باطن به نبود زمین سرپوشیده در اختیار هیات به عنوان یک مساله مهم اشاره کرد و گفت: در مشهد تنها در مجموعه کارگران زمین سرپوشیده مناسب وجود دارد که در صورت انجام هماهنگی‌های لازم می‌تواند به حفظ آمادگی من کمک کند.

وی با اشاره به گرانی زه و توپ و مستعمل بودن ابزارهای ورزش تنیس، اظهار کرد: به دلیل انجام تمرینات مستمر خیلی زیاد زه پاره می‌کنم که تعویض آن هزینه زیادی در بر دارد.

ملی‌پوش خراسانی تنیس کشور با بیان اینکه تمام کارها و مشکلاتم بر روی دوش مادرم است، عنوان کرد: هیات استان و به ویژه نائب رییس آن، پشتیبانی‌های روحی و روانی خوبی از من داشته‌اند و در صورت حمایت بیشتر و فراهم کردن شرایط لازم برای انجام بی دغدغه تمرینات می‌توانند کمک شایانی به من داشته باشند.

وی که در رقابت‌های لیگ تنیس بانوان کشور برای تیم گاز تهران توپ می‌زند و پیشنهادهایی نیز از تیم‌های شهرداری ارومیه و البرز گاز کیش داشته به نبود حامی مالی در استان اشاره و عنوان کرد: خیلی دوست داشتم تیمی از استان در لیگ داشته باشیم تا به جای تیم‌های دیگر برای استان خودم افتخار کسب کنم.

پاک باطن ادامه داد: وجود یک تیم خوب تنیس بانوان از استان در لیگ کشور علاوه بر ایجاد انگیزه در ورزشکاران، شرایط ایده‌آلی برای انجام تمرینات افرادی همچون من با بازیکنان خوبی که احتمالا از استان‌های دیگر به تیم اضافه خواهند شد، ایجاد می‌کند.

این ملی‌پوش نوجوان تنیس بانوان کشور که مقام سوم رقابت‌های غرب آسیا در سوریه در سال ۸۹ و مقام سوم بخش انفرادی و ۲ مدال در بخش دوبل رقابت‌های غرب آسیا در عمان در سال ۹۰ را در کارنامه دارد، گفت: قطعا لازمه کسب موفقیت برای یک ورزشکار تنها شانس و اقبال نیست باید برای آن زحمت کشید، وقت گذاشت و شرایط دشواری را طی کرد. با توجه به زحمات زیادی که مادرم برایم می کشد تلاش می کنم و آرزو دارم برای کشورم و استانم افتخار کسب کنم.

وی ضمن تقدیر از مجید شایسته رییس فدراسیون تنیس، گفت: فدراسیون در چند سال اخیر حمایت‌های خوبی از من کرده و همچنین با برنامه ریزی مدون باعثپیشرفت بیش از پیش این ورزش در رده‌های سنی پایه شده است.

پاک باطن در پایان بیان کرد: از مادر و مربیان فنی و بدنسازم بسیار تشکر می‌کنم چراکه نقش اساسی در موفقیت‌هایم داشته‌اند.

بهاره شهریاری احمدی مادر غزل پاک‌باطن که می‌توان گفت اولین مربی زن تنیس در استان خراسان رضوی است نیز اظهار داشت: من از نگاه یک مادر به ورزش نگاه می کنم و دغدغه ام پیشرفت استان است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری‌های بیشتر اداره کل و هیات از نحوه فعالیت این ملی‌پوش نوجوان افزود: غزل هر سال در کشور مقام می‌آورد و این نشان می‌دهد یک استعداد خوب آماده و مهیا شده و اکنون زمان آن رسیده با پشتیبانی و برنامه‌ریزی بر روی این‌گونه استعدادها زمینه پیشرفت بیشتر او را فراهم کنیم.

این مدرس دانشگاه فردوسی و آزاد مشهد با تاکید بر لزوم رشد ورزش همگانی و نهادینه شدن فرهنگ ورزش در بین بانوان از سنین پایه در مدارس، گفت: هیات تنیس در بخش همگانی تلاش‌های خوبی داشته که می‌تواند به رشد این ورزش و جلوگیری از مشکلات فقر حرکتی در دختران و بانوان کمک کند.

وی افزود: قطعا برگزاری مسابقات متعدد در طول سال برای بانوان تنیس باز و انعکاس رسانه ای خوب آن علاوه بر فراهم شدن شرایط کسب تجربه برای قهرمانان، باعثالگوسازی برای علاقه‌مندان به ورزش می‌شود.

شهریاری گفت: حمایت روانی از ورزشکاران و تشویق آنها بسیار با اهمیت است و در ایجاد انگیزه در آنها برای ادامه کار تاثیر بسیاری خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز