خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در مجلس:

صفر کردن حقوق و مزایا نمی‌تواند هزینه‌های اجتناب ناپذیر را تأمین کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۱۵

شرایط کشور باعثشده که منابع تأمین نشده زیادی داشته باشد لذا ۱۰ درصد به چشم نمی‌آید و مشکل پرداخت حقوق و کارکنان دولت و سایر ردیف‌ها حل نشدنی باقی می‌ماند.

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور با بیان اینکه براساس نظر شورای نگهبان میزان جابجایی اعتبارات باید مشخص شود، گفت: با صفر کردن حقوق و مزایا نمی‌توان هزینه‌های اجتناب ناپذیر را تأمین کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز(۵ آذر) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه اصلاح بودجه سال ۹۲ در موافقت با تبصره ۱۰ ماده واحده لایحه مذکور، افزود: در گذشته هم این استدلال وجود داشت که دولت بتواند در شرایطی که درآمدها و منابع پیش بینی شده تحقق نیافته، تا پایان سال نسبت به پرداخت های ضروری به ویژه حقوق و مزایای دولت اقدام کند.

وی ادامه داد: تمرکز ما روی حقوق و دستمزد باعثشده که ردیف سایر را نپردازیم.

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور یادآور شد: بعضی از دستگاه‌ها مثل کمیته امداد یا نیروهای مسلح حقوق دستمزدشان محدود است و بقیه کمک‌ها در ردیف سایر قرار می‌گیرد اگر حقوق و دستمزد را صفر کنیم هزینه‌های اجتناب ناپذیر قابل تأمین نخواهد بود.

نوبخت یادآور شد: مجوزی که مجلس داده بود مشکل را حل نمی‌کرد و شورای نگهبان نظر داشت که میزان جابجایی‌ها مشخص شود.

وی تأکید کرد: شرایط کشور باعثشده که منابع تأمین نشده زیادی داشته باشد لذا ۱۰ درصد به چشم نمی‌آید و مشکل پرداخت حقوق و کارکنان دولت و سایر ردیف‌ها حل نشدنی باقی می‌ماند.

معاونت برنامه‌ریزی رئیس جهور گفت: البته براساس نظر دولت نباید سقف محدود می‌شد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم اما با توجه به اینکه می‌خواستیم نظر شورای نگهبان را تأمین کنیم با افزایش ۳۵ درصدی موافقت کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز