خبرگزاری کار ایران

فعالیت‌های شاملو با جدیت دنبال می‌شود

کد خبر : ۱۲۳۵۲۴

بنابر تصمیم احمد شاملو که در مدرکی مکتوب شده و شاهدانی نیز آن را امضا کرده‌اند، سرپرستان آثار او، من و آقای پاشایی بوده و هستیم و زنده یاد سیاوش شاملو هیچ نقشی در این‌باره نداشته است.

ایلنا؛ بنابر تصمیم احمد شاملو که در مدرکی مکتوب شده و شاهدانی نیز آن را امضا کرده‌اند، سرپرستان آثار او، من و آقای پاشایی بوده و هستیم و زنده یاد سیاوش شاملو هیچ نقشی در این‌باره نداشته است.

آیدا سرکیسیان، با بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا افزود: فعالیت‌های نظارتی بر آثار احمد شاملو در حال انجام است و کتاب‌های متعددی وجود دارد که در حال بازبینی آنها هستیم و به زودی منتشر می‌شوند.

وی درباره سرپرستی دفتر نظارت بر آثار شاملو گفت: طبق نظر احمد شاملو و مدرک مکتوبی که او از سال ۶۸ آن را تایید کرده نظارت بر آثارش به عهده من و عین‌ا… پاشایی سپرده شده است. این سرپرستی و نظارت‌ها حتی در زمان حیات شاملو توسط ما دو تن انجام می‌شد و پس از فوت ایشان ادامه یافت.

همسر زنده‌یاد احمد شاملو درباره مرحوم سیاوش شاملو گفت: همانطور که گفتم بنا بر تصمیم احمد شاملو که در مدرکی مکتوب شده و شاهدانی نیز آن را امضا کرده‌اند سرپرستان آثار او من و آقای پاشایی بوده و هستیم و سیاوش شاملو هیچ نقشی در این‌باره نداشته است.

وی درباره فعالیت‌های اخیر خود افزود: اخیرا کتاب‌های «پابرهنه‌ها» توسط نشر نگاه و «آثارشناسی شاملو» که شامل معرفی‌نامه تمام آثار او است و کتاب حجیمی هم هست، توسط نشر چشمه منتشر شده است. جلد ۱۲ کتاب کوچه نیز در حال آماده‌سازی است که به زودی منتشر می‌شود و انتشار شماره‌های بعدی آن در آینده ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: متاسفانه مدتی است کاست‌های اشعار شاملو که با صدای او توسط موسسه ماهور توزیع می‌شود، در بازار کمیاب شده است و امیدوارم این کمبودها برطرف شود.

سرکیسیان درباره سالروز تولد همسرش گفت: ما مراسم خاصی نداشتیم و فقط فعالیت‌های خیریه‌ای به نیت زنده‌یاد شاملو انجام می‌دهیم، اما متاسفانه باز هم برای افرادی که به این مناسبت با دسته‌های گل بر سر مزار او می‌آیند، مشکلاتی ایجاد شده است که این اتفاق‌ها تازگی ندارد.

گفتگو: هادی حسینی‌نژاد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز