خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدار معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی و فضایی:

روابط ایران و روسیه به شکل همه جانبه باید گسترش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۵۹

براساس توافقی که با رییس‌جمهور روسیه در ملاقات‌ها و گفت‌وگوهای تلفنی داشته‌ایم مقرر شد تا روابط میان دو کشور را به طور بلندمدت و همه جانبه توسعه دهیم.

رییس‌جمهور در دیدارِ دیمیتری راگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی و فضایی، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه دوستانه و دیرینه و توسعه و تعمیق آن حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در منطقه حساس خاورمیانه و همچنین در سطح بین‌المللی دارای منافع و اهداف مشترکی هستند، تصریح کرد: ما باید روابط خود را از سطح یک رابطه عادی میان دو کشور به سمت روابطی همه جانبه هدایت کنیم که در این راستا طراحی و برنامه‌ریزی ما در ایجاد روابط با روسیه بلندمدت خواهد بود.


رییس‌جمهور افزود: براساس توافقی که با رییس‌جمهور روسیه در ملاقات‌ها و گفت‌وگوهای تلفنی داشته‌ایم مقرر شد تا روابط میان دو کشور را به طور بلندمدت و همه جانبه توسعه دهیم.


دکتر روحانی خاطر نشان کرد: گسترش روابط میان ایران و روسیه بدین معناست که روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور در مرز قابل قبولی قرار گرفته است.


رییس‌جمهور درخصوص مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با ۱ + ۵ در زمینه مسایل هسته‌ای ایران گفت: برنامه این دولت حل و فصل کار‌ها در چارچوب مقررات است و این مبنا که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست و نخواهد بود، محرز و غیرقابل تردید است.


دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌جمهور کشورمان و ابلاغ سلام‌ گرم ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه به وی گفت: رییس‌جمهور روسیه نه تنها علاقمند به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است، بلکه خواستار تعمیق روابط میان دو کشور بوده و در این راستا با توجه به شرایط موجود در منطقه تصمیم به تعمیق همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف دارند.


معاون نخست وزیر روسیه همچنین با آرزوی موفقیت برای مذاکرات ایران با ۱ + ۵ گفت: فدراسیون روسیه خواستار این است که پرونده هسته‌ای ایران به مسیر عادی خود باز گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز