خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اهر:

کتاب موجب غنای فرهنگی جامعه است

کد خبر : ۱۲۳۰۵۲

به مناسبت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتابداران و جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان اهر با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

ایلنا: امام جمعه شهرستان اهر کتاب را موجب غنای فرهنگی جامعه دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام حاجی‌زاده، که در دیدار کتابداران و جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان به مناسبت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سخن می‌گفت ‏ همچنین ازکتاب به عنوان معجزه فرهنگی معنوی رسول اعظم(ص) یاد کرد و گفت: قرآن کریم محوری‌ترین و پایدار‌ترین کتاب درهمه اعصار و قرون بوده است.
وی تأکید کرد: هر قدر افراد کتابخوان در یک جامعه بیشتر باشد به‌‌ همان میزان جامعه از لحاظ علمی و فرهنگی غنی‌تر و پر بار‌تر خواهد بود.
حجت الاسلام حاجی‌زاده ضمن تقدیر از اهالی فرهنگ، کتابداری را شغلی مقدس وکتابداران را تلاشگران عرصه فرهنگ خواند و افزود: کتابداران در جهت ارتقای سطح فکری، علمی و فرهنگی جامعه فعالیت دارند.
امام جمعه اهر در پایان سخنان خود بر لزوم سرمایه گذاری فرهنگی در شهرستان تاکید کرد و خواستار توجه جدی مسئولان به مشکلات و موانع ارتقای فرهنگی جامعه شد.
حجت شالچی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های اهر گفت: در حال حاضر شهرستان اهر دارای ۴ باب کتابخانه عمومی شامل ۳ باب کتابخانه نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی با مجموع یک هزار و ۹۹۶ متر مربع زیربناست.
شالچی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر ر ا ۶۶ هزار و ۳۲۸ نسخه و تعداد اعضای این کتابخانه‌ها را ۵ هزار و ۲۹۶نفر عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز