خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

بازنشسته وزارت دفاع نباید احساس کند این سازمان نسبت به او بیگانه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۰۲

باید خدمات تفریحی را در مراکز متنوع ایجاد کرده تا فرد بازنشسته بتواند از این مراکز استفاده و از لحاظ روحی و روانی نشاط و‌‌ همان حس افتخار که برای فرد جداشده از سازمان، در میان اعضای خانواده او نیز وجود داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بازنشسته آئینه شاغل است و اتصال روحی که بین سازمان و همکاران دیروز است، باید برقرار شود.


به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در اولین نشست مجمع کانون بازنشستگان وزارت دفاع و ارائه سخنرانی در جمع منتخبین کانون، اظهار داشت: بازنشسته آیینه شاغل است و اتصال روحی که بین سازمان و همکاران در وزارت باید برقرار شده و فرد نباید هیچگاه احساس کند این عقبه عظیم سازمان فعال خودش نسبت به او بیگانه است.

دهقان با اشاره به نقش مهم کانون بازنشستگان در تقویت و بالا بردن حس تعلق بین سازمان و بازنشستگان خاطرنشان کرد: در سایه این تعلق به سازمان به طور طبیعی بایستی حس مسئولیت را در بازنشستگان زنده نگه داریم به نحوی‌که فرد بازنشسته، ذهنش را فارغ از مسائل سازمان ندیده و همواره فکر کند کمک کار و همکار مجموعه سازمانی هستند.

وزیر دفاع افزود: کانون بازنشستگان باید در راستای فعالیت و تلاش در برقراری رابطه بین بازنشستگان سازمان، از تمامی ظرفیت‌های تخصصی، مدیریتی، کار‌شناسی که در افراد وجود دارد در تأمین نیازهای سازمان بهره گرفته و این مسئله منحصر به افراد خاص نباید باشد.

وی با تأکید بر حوزه توانمندسازی بازنشستگان و ابعاد آن گفت: بخش توانمندسازی بدین معناست که اگر سازمان تصمیم گرفت فردی را از خدمت بازنشسته کند، از سه یا چهار سال قبل فرد از لحاظ روحی و روانی آمادگی و قابلیت‌هایی از درون و بیرون برای او ایجاد کرده تا در هنگام جداشدن از سازمان احساس خلاء نکرده و بتوانیم الزامات ورود به فضای جدید را در او ایجاد کنیم.

دهقان با اشاره به لزوم راه‌اندازی پایگاه اطلاعات قوی از بازنشستگان گفت: با ایجاد پایگاه اطلاعاتی قوی می‌توان اطلاعات شخصی، سوابق فردی، توانمندی‌ها، مهارت‌ها و حتی علایق آن‌ها را شناسایی و بر این مبنا کمک شود که فرد بازنشسته بعد از خدمت نیز، فرد فعال و مؤثری برای خودشان و جامعه باشدکه در این راستا سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) در حال تدوین نظام نوین تأمین اجتماعی و نظام نوین بازنشستگی است.

وزیر دفاع در ادامه با تأکید بر گسترش برنامه‌های جمعی و خانوادگی برای بازنشستگان افزود: باید خدمات تفریحی را در مراکز متنوع ایجاد کرده تا فرد بازنشسته بتواند از این مراکز استفاده و از لحاظ روحی و روانی نشاط و‌‌ همان حس افتخار که برای فرد جداشده از سازمان، در میان اعضای خانواده او نیز وجود داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز