خبرگزاری کار ایران

تأکید سرپرست کمیته امداد بر صالح گزینی و شایسته سالاری در گزینش کارگزاران

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۵۱

کارگزاران حوزه گزینش باید جزء صالحان و شایستگان باشند تا بتوانند وظایفشان را به درستی انجام دهند و بر مراقبت از این ویژگی نیز مبادرت ورزند.

ایلنا: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) بر رعایت عدالت و شایسته سالاری و صالح گزینی در گزینش کارگزاران این نهاد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حسین انواری در همایش تخصصی روسا و کار‌شناسان هسته‌های گزینش سراسر کشور که در سالن شهید مدنی این نهاد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و اشاره به حادثه عاشورا، این ایام را فرصتی برای بازنگری اعمال و رفتار عنوان کرد وگفت: اسوه‌های ایثار و مقاومت در تمامی ابعاد در فاجعه عظیم کربلا درس آموز و قابل الگو برداری و این درس‌ها و پیامهای روشن حادثه کربلا، انسان ساز و تامین کننده زندگی سعادتمندانه بشر است.

وی در ادامه ضمن تسلیت رحلت مرحوم حبیب الله عسگر اولادی، نماینده ولی فقیه در این نهاد، شخصیت وی را ماندگار و الگو برای آیندگان عنوان کرد و افزود: مرحوم حبیب الله عسگر اولادی جزء نخستین لبیک گویان حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفت و در دوران جوانی با اعتقاد به دو رکن مردم سالاری دینی و اصل ولایت فقیه در صحنه حاضر شد.

وی به الگوهای رفتاری و ابعاد فکری مرحوم حبیب الله عسگر اولادی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت، دین باوری و همچنین اهتمام وی به حل مشکلات مردم اشاره و اظهار کرد: باید خودمان را با این الگوهای رفتاری و ارزشهای تولید شده مرحوم حبیب الله عسگر اولادی منطبق کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش دوم سخنان خود به سلامت کارگزاران حوزه گزینش اشاره کرد و افزود: کارگزاران حوزه گزینش باید جزء صالحان و شایستگان باشند تا بتوانند وظایفشان را به درستی انجام دهند و بر مراقبت از این ویژگی نیز مبادرت ورزند.

انواری به تفاوت امر گزینش در کمیته امداد با سایر دستگاه‌ها با توجه به جایگاه و ویژگیهای این نهاد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد جوشیده از متن انقلاب اسلامی است که توسط حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شده و تحت نظارت عالیه ولایت فقیه قرار دارد، دارای هویت دینی و پایبند به اصول و مبانی اسلامی، متکی بر تقوا، ولایت مدار، عدالت محور و ارزش گرا، تامین کننده عزت و کرامت انسانی و متکی بر حضور و مشارکت مردم و مدافع حقوق محرومان و آرامش دهنده آلام نیازمندان و پیام آور فرهنگ احسان و ایثار و انفاق و نیکوکاری است.

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های این نهاد انقلابی و دینی، در شرایط کنونی نیازمند نیروی انسانی هستیم که کار و مسئولیت در این نهاد را امانت، ادای تکلیف و به عنوان عبادت بداند و در قبال آن پاسخگو باشد و این مسئولیت را به عنوان آزمایش الهی برای خودش تلقی کند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) بر رعایت معیارهای حاکم بر گزینش نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: اعتقاد به مبانی ارزشی، دینی و انقلابی از لحاظ تفکری و عملی، برخورداری از تربیت صحیح و اصالت خانوادگی، تعهد و تخصص، نظارت پذیری،، پاکدامنی و تقوا، امین بودن، تجربه و کارآمدی، مسئولیت پذیری، قانون گرایی، شادابی در کار، از جمله ویژگیهایی است که در گزینش نیروهای جدید باید مورد توجه واقع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز